اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران خواستار شد

لزوم تقویت جایگاه علم در گچساران

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران از همه مسئولان خواست تا برای تقویت جایگاه علم و عالم تلاش کرده و گام‌های مؤثری بردارند.

لزوم تقویت جایگاه علم در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید امین‌الله حجازی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گچساران اظهار داشت: وجود مشکل در همه اجتماعات کوچک و بزرگ غیر قابل انکار است.

امام جمعه گچساران عنوان کرد: بشر به جز معصومان الهی، در برخی امور خود مشکل دارند و وجود عیب و نقص در کارها امری طبیعی است.

حجازی یادآور شد: انسان باید بکوشد با بهره‌گیری از توان خود و ابزارهای موجود مشکلات را به حداقل برساند و جایگاه‌ها و نقاط مطلوب خود را نیز تقویت کند.

وی با بیان اینکه لازمه برطرف کردن مشکلات داشتن تقوای الهی است، تصریح کرد: اینکه فریادی از درون انسان را مجبور به تلاش بیشتر برای برطرف کردن مشکلات کند، تقوا است.

حجازی اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله برای حل مشکلات، بررسی و شناسایی آن مشکل توسط فرد است و این مشکل ممکن است در امور شخصی، اجتماعی و خانوادگی باشد.

وی افزود: بعد از شناسایی و قبول مشکل باید با تقویت دین، تقوا و غیرت نسبت به حل مشکلات گام‌های اساسی و ریشه‌ای برداشت.

حجازی از مسئولان خواست تا برای آبادانی، توسعه و پیشرفت این شهرستان تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به ارتقای کیفیت علمی و تحصیل دانش‌آموزان، تقویت سطح علمی افراد را سبب رشد و تعالی جامعه عنوان کرد.

جایگاه علم و عالم به درستی درک شود

امام جمعه گچساران با تقدیر از اقدام آموزش و پرورش این شهرستان برای تشکیل کمیته بررسی افت تحصیلی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و رشته‌ها و دروس مختلف اظهار داشت: اعضای این کمیته باید افرادی گزینش ‌شده، متعهد و متخصص بوده و از نظر مالی و اجتماعی نیز حمایت شوند.

حجازی افزود: انتخاب افراد بر اساس این ویژگی‌ها و حمایت مادی و اجتماعی آنان سبب افزایش کیفیت بررسی‌ها و تحقیقات و در نتیجه دقیق‌بودن گزارش‌ها خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه علم باید به درستی شناخته شود، تصریح کرد: جایگاه عالم نیز باید در جامعه به درستی و به طور شایسته‌ای درک شود.

حجازی از همه مسئولان خواست تا برای تقویت جایگاه علم و عالم تلاش کرده و گام‌های مؤثری بردارند.

انتهای پیام/82001/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول