اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس:

فضای فعلی پارک علم و فناوری جوابگوی شرکت‌های دانش‌بنیان نیست

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: فضای فعلی پارک علم و فناوری خلیج فارس در بوشهر با توجه به آینده مرکز رشد که استقرار 100 شرکت دانش‌بنیان طی یک دوره پنج ساله را پیش‌بینی کرده، بسیار محدود است.

فضای فعلی پارک علم و فناوری جوابگوی شرکت‌های دانش‌بنیان نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، مهدی محمدی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای راهبردی مرکز رشد علم و فناوری دشتی ضمن تشکر و تقدیر از مجموعه مسئولان شهرستان بویژه فرماندار دشتی اظهار کرد: پیشتازی در اجرایی‌کردن تفاهم‌نامه‌ها توسط نماینده عالی دولت در شهرستان باعث شد نخستین مرکز رشد شهرستانی در شهرستان دشتی استان بوشهر راه‌اندازی شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس تاکید کرد: دانشگاه‌های ما در کشور باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم یعنی دانشگاه‌های کارآفرین حرکت کنند.

این مقام مسئول در مورد نقش موثر پارک علم و فناوری استان در نمایشگاه علم تا عمل سال جاری گفت: امسال 19 طرح جدید از طرف استان بوشهر در این نمایشگاه عرضه شد که از این طرح‌ها پنج طرح به مرحله قرارداد رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: همه این طرح‌ها بر اساس خلاقیت بالای نیروی نخبه جوان استان بودند که هیچگونه هزینه ارزی برای کشور در بر نداشتند.

محمدی با اشاره به صدور مجوز ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان بوشهر توسط وزارت علوم بیان کرد: پردیس علم و فناوری در دشتی و کنگان باید در ذیل این منطقه، به عنوان نخستین پردیس‌های کشوری مطرح شوند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس با در خواست از فرماندار شهرستان به عنوان سیاست‌گذار توسعه‌ای شهرستان، خواستار نگاه ویژه به پردیس علم و فناوری شد. به گونه‌ای که همه توسعه دانشگاهی در این منطقه صورت گیرد.

وی ایجاد یک ساختار اجرایی با ریاست فرماندار شهرستان را برای پردیس پیشنهاد کرد که می‌توان به عنوان یک اتاق فکر از آن بهره‌برداری کرد.

محمدی اولین قدم در اجرایی کردن طرح پردیس علم و فناوری شهرستان دشتی را قطعی شدن واگذاری بیست هکتار زمین به پارک علم و فناوری ذکر کرد که در کنار زمین باید زیرساخت‌های برق، آب و مخابرات نیز وجود داشته باشد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس، فضای استقرار شرکت‌های دانش بنیان را از بزرگترین مشکلات مرکز رشد ذکر کرد و افزود: فضای فعلی با توجه به آینده مرکز رشد که استقرار 100 شرکت دانش بنیان طی یک دوره پنج ساله را پیش‌بینی کرده، بسیار محدود است.

مدیر مرکز رشد علم و فناوری دشتی نیز با بیان عملکردهای صورت گرفته، از همه مسئولان مرتبط خواست، تا جهت موفقیت بیشتر حوزه آموزش عالی و علم و فناوری در شهرستان، سازمان‌های مرتبط به صورت شبکه‌ای واحد و یکپارچه عمل کنند.

سیدعلی جعفری در ادامه برخی اقدامات اولیه برای تبدیل مرکز رشد علم و فناوری به پردیس علم و فناوری را برشمرد و خواستار تسریع در این روند شد.

انتهای پیام/66001/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول