اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی مطرح کرد

آمادگی دشتی برای واگذاری زمین پردیس علم و فناوری

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی آمادگی کامل شهرستان را برای واگذاری زمین‌های مورد نیاز برای ایجاد پردیس به پارک علم و فناوری اعلام کرد.

آمادگی دشتی برای واگذاری زمین پردیس علم و فناوری

 به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، سیدعلی هاشمی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای راهبردی مرکز رشد علم و فناوری دشتی گفت: توانایی نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار با ارزش و مفید فایده برای جامعه است. 

فرماندار دشتی از رئیس پارک علم و فناوری استان بوشهر خواست با توجه به ظرفیت‌های شهرستان برنامه ویژه‌ای فراتر از مرکز استان حتی در حد بهترین مراکز رشد کشور برای مرکز رشد شهرستان دشتی در نظر گرفته شود.

وی آمادگی کامل شهرستان دشتی را برای واگذاری زمین‌های مورد نیاز برای ایجاد پردیس به پارک علم و فناوری اعلام کرد.

هاشمی برگزاری جلسات هفته‌ای در ارتباط با پردیس علم و فناوری شهرستان را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه کاکی نیز حضور دانشگاه‌های شهرستان دشتی را درکنار مرکز رشد علم و فناوری ضروری دانسته و استوار بودن مرکز رشد را براساس دانش، عاملی برای توسعه شهرستان، استان و کشور خواند.

حجت الاسلام محمد محمدی با اشاره به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تولید دانش و  نهضت نرم افزاری بیان داشت: منظور معظم‌له در این زمینه فقط چاپ کتاب نیست، بلکه عملیاتی کردن علم است که توسط مجموعه‌های دانشی از قبیل مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت اصلی مراکز رشد اقدامی برای توسعه علمی و عملیاتی کردن مبانی علمی است که این مهم هم با استفاده از نوآوری به دست می‌آید.

محمدی با اشاره به وجود سه ضلع توسعه یعنی دریا، کشاورزی و نفت در استان گفت: نقش مراکز رشد در شکوفایی این ظرفیت‌های خدادادی بسیار مهم و اساسی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دشتی نیز با اشاره به سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، آمادگی کامل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای همکاری با مرکز رشد علم و فناوری اعلام کرد.

حسین خالقی گفت: طبق ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص تخفیف بیمه‌ای، همچنین مشاغل خانگی از مواردی مشترک برای همکاری با مرکز رشد علم و فناوری در شهرستان عنوان کرد.

در این جلسه پس از بحث و بررسی برای پیگیری امور اجرایی پردیس علم و فناوری دشتی، مقرر شد کمیته اجرایی پردیس با ریاست فرماندار شهرستان تشکیل شود.

همچنین مقرر شد اداره راه و شهرسازی با هماهنگی فرمانداری شهرستان، اقدامات نهایی برای واگذاری زمین پردیس علم و فناوری دشتی به پارک علم و فناوری خلیج فارس را به انجام رساند و ادارات آب، برق و مخابرات شهرستان جهت استفاده مرکز و پردیس علم و فناوری دشتی، اقدامات لازم را جهت ایجاد زیر ساخت‌های لازم تامین کنند.

انتهای پیام/66001/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول