اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهضت سوادآموزی استان بوشهر:

بیسوادی در 297 روستای استان بوشهر به صفر رسید

خبرگزاری فارس: معاون نهضت سوادآموزی استان بوشهر گفت: از مجموع 660 روستای استان بوشهر، ساکنان 297 روستا باسواد شده‌اند و بی‌سوادی در این روستاها به صفر رسیده است.

بیسوادی در 297 روستای استان بوشهر به صفر رسید

محمد حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه  از مجموع 660 روستای استان بوشهر، ساکنان 297 روستا باسواد شده‌اند و بی‌سوادی در این روستاها به صفر رسیده است، اظهار داشت: از 660 روستا، 80 روستای استان خالی از سکنه هستند و ساکنان باقی روستاها نیز تا پایان سال باسواد می‌شوند.

وی افزود: تا پایان امسال جشن باسوادی در روستاهای بی‌سواد استان بوشهر برگزار می‌شود.

حسن‌پور ادامه داد: آمار و مشخصات ساکنان روستاهای که در آنها بیسوادی به صفر رسیده با جزئیات کامل و مشخصات تک تک افراد وجود دارد که نشان می‌دهد این آمارها واقعی هستند.

معاون نهضت سوادآموزی استان بوشهر یادآور شد: در بازدیدی که اخیرا از سوی سازمان مرکزی در استان بوشهر انجام شد، بازرسان به مسائل ریز مناطق و شهرستان‌ها پرداختند و آمارها را با واقعیت‌های موجود تطابق دادند.

وی تاکید کرد: بر اساس این بازرسی‌ها در زمینه سنجش و ارزشیابی تحصیلی موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌ایم.

حسن‌پور با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی در زمینه سوادآموزی ادامه داد: حدود 22 دستگاه اجرایی شناسایی شده که در زمینه شناسایی و جذب افراد محروم از سواد و تولید محتوای آموزشی با ما همکاری دارند.

وی تصریح کرد: بهزیستی 294 نفر از افراد محروم از سواد زیرپوشش خود را شناسایی و معرفی کرده که اکثر آنان زنان سرپرست خانوار هستند.

معاون نهضت سوادآموزی استان بوشهر گفت: علت اینکه در برخی مناطق آمارها با واقعیت مطابقت ندارد این است که برخی از افراد باسواد گمان می‌کنند با اظهار بی‌سوادی امتیازی به آنان داده می‌شود در حالی که این‌گونه نیست.

حسن‌پور با تاکید بر پالایش واقعی بانک اطلاعاتی باسوادی بیان کرد: برای برنامه‌ ریزی بهتر نیازمند آمار واقعی هستیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول