اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهضت سوادآموزی همدان:

95 درصد مردم همدان باسواد هستند

خبرگزاری فارس: معاون نهضت سوادآموزی همدان گفت: این استان با 95.5 درصد در سال 90 پوشش سواد دارد در حالی که در کشور این میزان 94.4 درصد است که استان همدان از کشور جلوتر است.

95 درصد مردم همدان باسواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا میرزایی‌نکو ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: استان همدان با 95.5 درصد در سال 90 پوشش سواد دارد در حالی که در کشور این میزان 92.4 درصد است که استان همدان از کشور جلوتر است.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم تا پایان برنامه پنجم توسعه سوادآموزی به صفر برسد چرا که این امر طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف شده و برای کمیته دستگاه‌ها که کمک کنند.

معاون نهضت سوادآموزی استان همدان با بیان اینکه ما در استان همدان 55 هزار بی‌سواد داریم، اذعان کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی تا پایان برنامه پنجم بتوانیم پوشش سواد این میزان افراد باقی‌مانده از تحصیل را نیز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در نهضت سوادآموزی فاقد آموزشیار هستیم و از سال گذشته با جذب آموزشیاران در آموزش و پرورش نیرویی برای ما باقی نمانده است که در سوادآموزی استفاده کنیم.

میرزایی‌نکو یادآور شد: بر اساس خط مشی نهضت سوادآموزی بنا داریم که 60 درصد سوادآموزی را به دستگاه‌ها بسپاریم و 40 درصد را نیز آموزش و پرورش انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه لازم‌التعلیم‌های تحصیلی زیر پوشش آموزش و پرورش نیستند، اذعان کرد: یک هزار و 232 نفر لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل داریم که از این تعداد با کمک همه عوامل تا مهر ماه 600 نفر شناسایی شدند که تعدادی نیز زیر پوشش آموزش ابتدایی هستند.

معاون نهضت سوادآموزی استان همدان ابراز داشت: تاکنون با 12 دستگاه اجرایی در آموزش و پرورش قرارداد منعقد شده است که امیدواریم بر اساس تفاهم‌نامه در باسوادی پوشش دهند.

وی بیان داشت: از فرمانداران تقاضامندیم که در این مسئله باسوادی وارد شوند چرا که آموزش بزرگسالان مانند آموزش رسمی مدارس نیست و باید در این راستا تلاش کنند.

میرزایی‌نکو خاطرنشان کرد: هیچ نوع انگیزشی برای سوادآموزان نداریم و می‌توان با ارائه تسهیلاتی موجب تشویق این افراد برای سوادآموزی شویم.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول