اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

فعالیت‌های سوادآموزی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: سرانه قابل توجهی برای این امر در نظر گرفته ‌شده است.

فعالیت‌های سوادآموزی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غفار سرداری شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: سوادآموزی در دو بخش سوادآموزی و تکمیلی در شهر و روستا به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی مبلغ در نظر گرفته‌ شده برای با سواد کردن یک نفر در شهر به ازای قبولی را 660 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ در روستا 460 هزار تومان است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان مبلغ در نظر گرفته ‌شده در مقطع تکمیلی سوادآموزی را در شهر 260 هزار تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ در مقطع تکمیلی به ازای قبولی هر نفر در روستا 300 هزار تومان است.

همچنین در ادامه این جلسه مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان از اجرای 516 پروژه بعد از سال 84 در سطح استان خبر داد و افزود: در این مدت 419 پروژه شامل یک‌هزار و 827 کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

مهدی آقاخانی تصریح کرد: در حال حاضر 97 پروژه که شامل 497 پروژه می‌شود در دست احداث است.

وی تعداد پروژه‌‌هایی که از منابع استانی ساخته می‌شود را 167 پروژه عنوان و تاکید کرد: اعتبار 188 پروژه هم از منابع ملی تامین می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان اضافه کرد: خیران مدرسه‌ساز استان زنجان هم ساخت 24 پروژه که شامل 111 کلاس درس می‌شود را بر عهده گرفته‌اند.

وی از مشارکت خیران با دولت برای احداث 40 پروژه دیگر خبر داد و افزود: استان زنجان 197 پروژه تخریب برای نوسازی هم دارد که در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شده است.

آقاخانی با اشاره به سه برابر شدن حجم مدرسه‌سازی در سطح استان تاکید کرد: افزایش سه برابری حجم ساخت و سازها بدون کاهش کیفیت انجام شده است.

وی اضافه کرد: پروژه‌های در دست ساخت آموزش و پرورش استان زنجان در موعد مقرر تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول