اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور مطرح کرد

9 میلیون بی‌سواد در کشور داریم / سال ‌94 پایان بی‌سوادی است

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمار در همه گروه‌های سنی 9 میلیون بی‌سواد در کشور وجود دارد.

9 میلیون بی‌سواد در کشور داریم / سال ‌94 پایان بی‌سوادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی باقرزاده عصر امروز در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و رؤسای شهرستان‌ها و مناطق و شورای سوادآموزی این استان اظهار کرد: دوره ابتدایی زیربنای دوره آموزشی است و با اضافه شدن پایه ششم ابتدایی این دوره تقویت و به آن توجه ویژه می‌شود.

باقرزاده به ضرورت شناسایی و جذب بی‌سوادان گروه هدف 10 تا 49 سال اشاره کرد و گفت: با شناسایی افراد در این گروه سنی و برنامه‌ریزی سوادآموزی تا پایان برنامه پنجم توسعه جشن پایان بی‌سوادی برگزار خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: این تعداد شامل 4 میلیون و 150 هزار نفر از جمعیت هدف 10 تا 49 سال است که همه باسواد می‌شوند.

باقرزاده گفت: این تعداد شامل کسانی است که در آمارگیری سراسری اعلام بی‌سوادی کرده و یا توسط مدیران مجتمع‌ها و مدارس شناسایی شده‌اند.

وی گفت: ادغام سوادآموزی و آموزش و پرورش بخش مهمی از مشکلات تشکیلاتی را برطرف کرده و فعالیت‌ها در حیطه سوادآموزی رو به افزایش است.

این مسئول تصریح کرد: در بحث پایان بی‌سوادی بعضی از استان‌ها دو یا سه سال زودتر از سال 94 و قبل از پایان برنامه پنجم توسعه و در کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی پایان بی‌سوادی تا سال 92 می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: تحقق این برنامه مستلزم مشارکت ادارات نهادها و دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان بهزیستی، امور عشایر، کمیته امداد امام خمینی، صدا و سیما، جهاد کشاورزی و تشکل‌های مردم نهاد است.

باقرزاده گفت: بر اساس آخرین سرشماری حدود 9 میلیون نفر بی‌سواد در گروه‌های سنی در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول