اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهضت سوادآموزی همدان خبر داد

انعقاد تفاهمنامه با ادارات به منظور جذب سوادآموز

خبرگزاری فارس: معاون نهضت سوادآموزی همدان با بیان اینکه بی‌سوادی باید ریشه‌کن شود، گفت: با ادارات و نهادهای استان تفاهمنامه امضا شده که در جذب سوادآموز تا ریشه‌کنی بی‌سوادی نهایت همکاری را داشته باشند.

انعقاد تفاهمنامه با ادارات به منظور جذب سوادآموز

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، رضا میرزایی ظهر امروز در همایش مدیران و معاونان نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش در ملایر اظهار کرد: مدیران مدارس از زمانی که نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش ادغام شده است وظیفه سنگین‌تری نسبت به جذب بازماندگان از تحصیل دارند.

وی گفت: در حال حاضر با ادارات و نهادهای مختلف استان تفاهمنامه امضا شده که در جذب سوادآموز تا ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان نهایت همکاری و مساعدت را با اداره کل داشته باشند.

معاون نهضت سوادآموزی استان همدان افزود: با توجه به آمار ارائه شده از طریق سازمان جهانی یونسکو کشورهایی که 97 درصد باسواد دارند جزو کشورهایی با سواد محسوب می‌شوند اما وزیر آموزش و پرورش این را اعتقاد دارند که باید آمار باسوادان جامعه به 100 درصد برسد و هیچ فرد بی‌سوادی در جامعه وجود نداشته باشد.

وی ضمن قدردانی از مجموعه تلاش‌هایی که از زمان تأسیس نهضت سوادآموزی تاکنون انجام شده است، گفت: تاکنون افراد بسیاری باسواد شده‌اند اما همین حداقل‌های بی‌سواد باقیمانده بسیار مهم است که باید برای باسواد کردن آنها اقدام شود.

میرزایی ادامه داد: ایران در بحث آموزش بزرگسالان در بین 138 کشور دنیا طبق آمار یونسکو رتبه 86 را دارد و این رتبه خوبی نیست.

وی تصریح کرد: اگر  مصوبه شماره 595 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 58 ابلاغ و اجرا می‌شد افراد بی‌سواد برای دریافت خدمات اجتماعی و دولتی ملزم به گذراندن دوره‌های مقدماتی نهضت می‌شدند و هیچ فرد بی‌سوادی در جامعه نداشتیم. 

معاون نهضت سوادآموزی استان همدان از مدیران و معاونان مدارس خواست نهایت همکاری را برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه با آموزش و پرورش داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز از مدیران و معاونان به ویژه در دوره ابتدایی خواست تمام تلاش و همت خود را برای اجرای سند تحول بنیادین و اجرای مطلوب نظام جدید آموزشی صرف کنند و در جذب بزرگسالان برای سوادآموزی گام‌های استواری بردارند.

علی تکلو افزود: تمام فعالیت‌ها، برنامه‌ها، عملکرد، تغییرات جدید نظام تعلیم و تربیت و بسیاری موارد در سند تحول بنیادین دیده شده است.

وی ابراز داشت: تمام فرهنگیان ملزم به برنامه‌ریزی، پیگیری و اجرای مطلوب آن هستند و فرهنگیان به عنوان اساسی‌ترین و تأثیرگذارترین افراد جامعه در اجرای قوانین این سند ملی باید تلاش و همت والایی داشته و با عزمی راسخ برای اجرای آن گام‌هایشان را فراتر از سال‌های قبل بردارند تا شاهد موفقیت‌های بیشتر مجموعه باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر از مدیران و معاونین مدارس خواست پروژه مهر را جدی بگیرند و فقط به فکر آرامش روحی و جسمی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در ابتدای مهر ماه امسال باشند.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان طبق قانون و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش به صورت اینترنتی در حال انجام است و بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای پیگیری می‌شود و این امر باعث خواهد شد تا آمار و اطلاعات ارائه شده از طریق سامانه ثبت‌نام الکترونیکی به صورت لحظه به لحظه از طریق وزارت آموزش و پرورش قابل دریافت باشد.

در پایان نیز از مدیران و معاونان با دادن لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول