اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان قم:

فعالیت‌های سوادآموزی در قم برون‌سپاری می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم گفت: برون‌سپاری فعالیت‌های آموزشی طرحی است که برای گسترش فعالیت‌های سوادآموزی در استان قم در دست اجراست.

فعالیت‌های سوادآموزی در قم برون‌سپاری می‌شود

حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برون‌سپاری برنامه‌های سوادآموزی برای گسترش و بهبود فعالیت‌های سوادآموزی در استان قم اظهار داشت: در این راستا از افراد حقیقی و حقوقی که می‌توانند در زمینه سوادآموزی تأثیرگذار باشند، دعوت شده تا در این امر مبارک مشارکت کنند.

وی ادامه داد: این موضوع می‌تواند تأثیر بسزایی در رشد باسوادی استان داشته و تحول بزرگی در نرخ باسوادی پدید آورد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم با دعوت از افراد باسواد برای شرکت در طرح سوادآموزی فرد به فرد گفت: تشکل‌های مختلف می‌توانند با شرکت در این طرح در این مسیر ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به حمایت مادی معاونت سوادآموزی از این همکاری‌های داوطلبانه خاطر نشان کرد: بر اساس قراردادی که امضاء می‌شود، قرار است به ازای هر نفر که در امتحانات سوادآموزی قبول می‌شوند، 340 هزار تومان به فرد یا مؤسسه سوادآموز پرداخت شود.

وی ادامه داد: افراد علاقه‌مند اعم از طلاب، بسیجیان، دانشجویان و اقشار مختلف که توانایی سوادآموزی را دارند به کارشناسان سوادآموزی و یا مدیران مدارس مراجعه کرده و در این امر مهم مشارکت کنند.

قاسمی‌نیا با اشاره به اینکه خود مربی نیز می‌تواند سوادآموز را معرفی کند، گفت: البته فرد معرفی‌ شده باید مورد تائید بانک اطلاعاتی معاونت سوادآموزی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: راه دیگر این است که فرد فهرست بی‌سوادان را در هر محله و منطقه از معاونت سوادآموزی دریافت کرده و طبق آن لیست برای فعالیت‌های خود برنامه‌ریزی کند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به رایگان بودن آموزش‌های سوادآموزی گفت: افراد محروم از سواد از این فرصت استفاده کرده و اقدام به شرکت در کلاس‌های سوادآموزی کنند.

وی ابراز داشت: ادغام نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش موجب شده که تمام مدارس در سطح شهر و روستا و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی ملزم باشند در امر شناسایی، جذب و آموزش بی‌سوادان با معاونت سوادآموزی مشارکت کنند.

قاسمی‌نیا با اشاره به راه‌های مراجعه بی‌سوادان برای ثبت نام در کلاس‌های سوادآموزی ادامه داد: فرد بی‌سواد به هر مدرسه‌ای که مراجعه کند، مدیر مدرسه ملزم است او را ثبت نام کرده و امور مربوط به آموزش او را پیگیری کند.

وی گفت: هر آموزشیار که وارد عرصه سوادآموزی می‌شود، باید دوره‌ای را در رابطه با مهارت‌های سوادآموزی بگذراند که از ابتدای امسال بیش از 100 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری جلسات حضوری رفع اشکال برای آموزشیاران سوادآموزی اظهار کرد: شیوه‌های صحیح تدریس به بزرگسالان در قالب این جلسات به آموزشیاران آموزش داده می‌شود.

وی با بیان شرایط آموزشیاران سوادآموزی گفت: این افراد اگر دانش‌آموز باشند باید حداقل اول متوسطه را پشت سر گذاشته و سایر افراد نیز باید مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشند.

قاسمی‌نیا علاقه‌مند بودن به باسواد کردن دیگران را از الزامات شرکت در این امر دانست و ادامه داد: تمام افراد نمی‌توانند در امر سوادآموزی موفق باشند.

وی گفت: مشارکت در امر سوادآموزی در واقع مشارکت در فرهنگ‌سازی در سطح کشور است که باید توسط تمام دلسوزان دنبال شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم به عنوان آموزشیار سوادآموزی اظهار کرد: در این زمینه طلاب و دانشجویان می‌توانند بسیار موفق باشند.

وی با بیان گستردگی فعالیت در حوزه سوادآموزی ادامه داد: نهادهای مختلف باید در این امر همت کرده و بی‌سوادی را در میان خانواده‌ و کارکنان خود ریشه‌کن کنند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول