اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان زنجان:

جامعه اسلامی باید مدافع ارزش‌های اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان زنجان گفت: جامعه اسلامی باید مدافع ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف باشد.

جامعه اسلامی باید مدافع ارزش‌های اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه حجاب و عفاف با عنوان آب و آیینه اظهار کرد: حفظ حجاب و عفاف و رعایت اخلاقیات از ضروریات جامعه اسلامی محسوب می‌شود که باید همه افراد جامعه نسبت به رعایت این مقوله توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شناخت هویت و اصالت جامعه اسلامی موجب حفظ ارزش‌های آن می‌شود، افزود: باید همه افراد جامعه نسبت به رعایت هنجارهای اجتماعی دقت نظر داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان زنجان گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و باید به دغدغه‌های فکری مقام معظم رهبری توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه جامعه‌شناسان معتقدند جوامع بشری همانند موجودات زنده‌اند، افزود: هر موجود زنده دارای ویژگی‌هایی است که آن موجود را از سایر موجودات متمایز می‌کند.

حجت‌الاسلام شامی جوامع بشری را دارای ویژگی‌های خاص عنوان کرد و گفت: هر جامعه نسبت به جامعه دیگر دارای مشخصات خاص و ویژه‌ای است.

وی فرهنگ را از ویژگی‌های برجسته هر جامعه‌ای عنوان کرد و گفت: فرهنگ به عنوان ماندگارترین ویژگی حیات بشری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

*حفظ فرهنگ و هویت موجب ماندگاری جوامع می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حفظ فرهنگ و هویت جوامع موجب ماندگاری آن جوامع می‌شود، تصریح کرد: باید با حفظ هویت و اصالت به ماندگاری جامعه کمک کرد.

وی خودشناسی را موجب رسیدن به خداشناسی عنوان کرد و افزود: برای شناخت خداوند متعال انسان باید خودشناس باشد.

حجت‌الاسلام شامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی تصریح کرد: جامعه اسلامی می‌تواند با دفاع از ارزش‌های والای اسلامی به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بپردازد.

وی بی‌هویت کردن جوامع را از برنامه‌ریزی‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: هدف دشمنان بی‌هویتی جوامع به ویژه جامعه اسلامی است که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان زنجان توجه به حجاب، عفاف و اخلاقیات را از ضروریات جامعه دانست و افزود: توجه به این مقوله موجب بیمه شدن در برابر آسیب‌های دنیای غرب می‌شود.

وی بر ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی موجب آشنایی قشر دانشجو با اهداف جامعه اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/73003/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول