اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت الاسلام فرحزاد:

افراد بدحجاب ریشه دین را نزنند/برخی کسبه برای نماز جماعت وقت ندارند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه با انتقاد از برخی افراد بدحجاب گفت: برخی افراد بد‌حجاب می‌گویند حجاب را قبول نداشته و با این کار ریشه دین را می‌زنند در حالی که آیه حجاب در قرآن موجود است.

افراد بدحجاب ریشه دین را نزنند/برخی کسبه برای نماز جماعت وقت ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه ذکر صلوات برکات و خاصیت‌های فراوانی دارد، اظهار کرد: ذکر دائم صلوات موجب نورانیت عالم برزخ و قبر، قیامت و بهشت می‌شود.

وی پیرامون دنیادوستی تصریح کرد: افرادی به خدا نزدیک می‌شوند که وابستگی به دنیا نداشته باشند.

*کلید زندگی با آرامش قناعت است

این استاد حوزه علمیه کلید زندگی راحت و با آرامش در دنیا را حضور در کلاس رضایت و قناعت عنوان و خاطرنشان کرد: رقابت و چشم و هم چشمی در دنیا بسیار نهی شده است در حالی که برای امور معنوی باید مومنان از یکدیگر سبقت گیرند. 

فرحزاد با اشاره به اینکه طبق روایات حضرت محمد مصطفی(ص) و پرهیزگاران امت از تکلف بیزار هستند، اضافه کرد: انسان تا جایی که می‌تواند سعی کند زندگی ساده‌ای داشته باشد و قناعت پیشه کند.   

*در امور دنیوی به افراد پایین‌تر خود نگاه کنیم

وی با تاکید بر اینکه حرص دنیا انسان را به سوی کفر سوق می‌دهد، تصریح کرد: برخی افراد که از نظر مالی مشکلی ندارند و مدل ماشین‌های خود را هر روز بالاتر می‌برند و آمار نرخ لحظه‌ای بازار دلار را دارند، متاسفانه سرسوزنی انفاق نمی‌کنند.

این استاد حوزه علمیه کلید حل مشکل مسابقات دنیوی را قناعت دانست و تصریح کرد: اگر انسان در امور مالی به افراد پایین‌تر خود نگاه کند، از وضعیت زندگی خود راضی و قانع خواهد شد.

فرحزاد با اشاره به اینکه کم داشتن مال بهتر از آن است که انسان فراوان مال داشته اما غافل باشد، اظهار کرد: در روایات نهی شده است که برای مسائل مادی و دنیوی اصرار کنیم.

*کسبه در مناسبت‌های خاص دست از دنیا بکشند

وی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از کسبه‌هایی که شب عاشورا و شب‌های قدر به امرار معاش می‌پردازند، تصریح کرد: آخرتی هم وجود دارد و برخی افراد بهتر است از دنیا دست بکشند، چقدر آدم مگر باید حرص بزند که شب عاشورا و شب‌های قدر که موجب آمرزش انسان می‌شود، در مغازه خود حضور داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه برخی افراد در برترین شب‌های سال به جای عبادت و امور معنوی در بنگاه‌ها حضور دارند، اضافه کرد: بسیاری افراد در شعار خود را شیعه می‌دانند اما در عمل طور دیگری رفتار می‌کنند.

*برخی کسبه برای نماز جماعت وقت ندارند

فرحزاد با اشاره به اینکه برخی کسبه برای نماز جماعت و سخنرانی وقت ندارند اما برای راه انداختن کار مشتری 20 ساعت از شبانه‌روز فرصت دارند، تصریح کرد: این افراد عاشق دنیا هستند و از فعالیت زیاد خسته نمی‌شوند به دلیل اینکه عشق خستگی‌ها را رفع می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حرص حضرت آدم را از بهشت بیرون کرد، تصریح کرد: افرادی که تمام وقت خود برای دنیا گذاشته‌اند از صله رحم و امور معنوی بسیاری عقب می‌مانند.  

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انکار ضروریات دین موجب کافر شدن افراد می‌شود، خاطرنشان کرد: انکار ضروریات دین به قرآن و پیامبر اکرم(ص) می‌رسد و این موجب کافر شدن افراد می‌شود.

*افراد بدحجاب ریشه دین را نزنند 

فرحزاد با انتقاد از برخی افراد بدحجاب اظهار کرد: برخی افراد بد‌حجاب می‌گویند حجاب را قبول نداشته و ریشه آن را می‌زنند در حالی که آیه حجاب در قرآن موجود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کسانی که خمس و زکات خود را پرداخت نمی‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه افراد بسیاری هستند که فکر می‌کنند زرنگی کرده و خمس خود را نمی‌دهند در حالی که طبق روایات کسی که خمس ندهد در جهنم مهمان خواهد بود.

*به جای اشک برای ضریح جدید، خمس خود را پرداخت کنید

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی افراد برای ضریح جدید امام حسین(ع) یک کیلو اشک می‌ریزند اما خمس که مال واجب است را پرداخت نمی‌کنند، اضافه کرد: افراد بسیاری هستند که وقتی می‌گوییم چرا خمس نمی‌دهید می‌گویند نماز جماعت می‌رویم و برای امام حسین(ع) سینه می‌زنیم و عزاداری می‌کنیم اما خمس را از ما نخواهید.

فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه مال برای انفاق است اما برخی افراد در دنیا فقط سکه، دلار و سپرده جمع می‌کنند، تصریح کرد: امام حسین(ع) در نامه‌ای به محمد بن حنفیه فرمود دنیا را طوری ببین که گویا سرابی بیش نیست.

انتهای پیام/78008/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول