اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

حجاب نماد اسلامیبودن جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: حجاب نماد اسلامی‌ بودن جامعه و علامت و پرچم حکومت اسلامی است.

حجاب نماد اسلامیبودن جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین روزیطلب بعد از ظهر امروز در نخستین همایش بزرگ حریم عفاف که در تالار فرهنگیان شیراز برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان با تهاجم فرهنگی قصد گرفتن نماد اسلام را از زنان ما دارند و دختران و زنان ما باید هوشیار باشند که این علم شیعه و زینبی بودن را از دست ندهند.

وی ترویج حجاب و عفاف را یکی از اصول آشکار اسلام دانست و افزود: عموم مردم باید در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنند.

روزیطلب با بیان اینکه در سال‌های اخیر جنگ سخت گذشته تبدیل به جنگ نرم شده است، ابراز داشت: آموزش و پرورش و دانش‌آموزان هدف نخستین تهاجم فرهنگی هستند.

وی گفت: شاید حجاب و عفاف نیز در ظاهر یکی از احکام اسلامی باشند اما ترویج این دو حکم، حکومتی است و همگان باید در این راستا همت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه حجاب، عدد و نمودار جامعه اسلامی و علامت و پرچم حکومت اسلامی است، بیان کرد: هر جامعه‌ای را با نوع پوشش آن جامعه می‌شناسند بنابراین حفظ حریم حجاب و عفاف بسیار ضروری است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری حجاب در جامعه اسلامی و در جامعه کفر خاطرنشان کرد: حجاب نه تنها در جامعه اسلامی بلکه در جامعه کفر نیز تاثیرگذار است و به همین دلیل هنگامی که یک زن با حجاب به جامعه اروپا و غرب وارد می‌شود سریع علیه او اقدامات منفی انجام می‌دهند.

ابن مقام مسئول ادامه داد: جامعه آزادی‌خواه اروپا می‌داند که حجاب نوک پیکان یک حرکت فرهنگی است به همین دلیل نمی‌خواهد این حرکت به سرانجام برسد.

روزیطلب با بیان اینکه از کنار مسئله حجاب و عفاف نباید بی‌تفاوت گذشت، تصریح کرد: مسئله ترویج حجاب و عفاف یک امر اعتقادی است و این امر تنها با مجاهده فرهنگی به نتیجه می‌رسد.

وی تصریح کرد: با خشونت نمی‌توان مسئله بدحجابی را حل کرد بنابراین توسعه عمیق و برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی در این راه می‌تواند مهمترین و اصلی‌ترین اقدام در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: باید شرایط را به گونه‌ای در جامعه فراهم کرد که افراد با انگیزه‌های شخصی و اعتقادی حجاب و عفاف خود را رعایت کنند.

وی در پایان با بیان اینکه حرکت فرهنگیان در رأس مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارد، اظهار کرد: مجاهده‌ای که دختران امروز ما دارند کمتر از مجاهده رزمندگان در جبهه‌های جنگ نیست.

به گزارش فارس، نخستین همایش بزرگ حریم عفاف با حضور فرهنگیان استان فارس و با همکاری سپاه فجر و اداره کل آموزش و پرورش این استان در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/2448/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول