اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه ـ 47

هراتیان: جهانی کردن حجاب هدف عمده قیام عاشورا بود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل دینی اعتقاد دارد: مسئله حجاب یک موضوع جهانی و همگانی است و باید دانست که جهانی کردن حجاب هدف عمده قیام عاشورا بود.

هراتیان: جهانی کردن حجاب هدف عمده قیام عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مریم هراتیان‌ در نشست «عشق حقیقی و مجازی» که با حضور دانش‏آموزان شرکت کننده در اردوی راهیان نور برگزار شد، بیان کرد: عشق حقیقی مطلق به خداست و این عشق زمانی به دست می‌آید که خود را خوب بشناسیم و اگر این اتفاق رخ دهد، خدا را خوب خواهیم شناخت.

وی اظهار داشت: عشق به خلق خدا مثل عشق به همسر و فرزند و عشق به برخی ابزار دنیا، عشق‌های مجازی هستند.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: عشق مجازی زیرمجموعه عشق حقیقی است؛ یعنی اینکه تا زمانی عشق حقیقی نداشته باشیم، عشق مجازی را درک نخواهیم کرد.

هراتیان تصریح کرد: چیزی که امروز جوانان ما به عنوان عشق، به دیگری بیان می‏کنند عشق واقعی نیست، بلکه عشقی ظاهری و زودگذر است.

وی اضافه کرد: این افراد که اسیر احساسات خود هستند، متاسفانه احساسشان به آنها دروغ می‌گوید که من عاشق شده‌ام و این فقط صرف ارضای نیاز عاطفی آنهاست.

این کارشناس مسائل دینی با تاکید بر لزوم بصیرت‏افزایی افزود: با شناخت خدا می‌توانیم به صراط مستقیم سریع‌تر دست یابیم؛ بنابراین باید ابتدا خودسازی کنیم، یعنی تا خود را نشناسیم، خدا را هم نخواهیم شناخت و عشق حقیقی را به دست نخواهیم آورد و اگر عشق حقیقی را به دست نیاوریم، عشق مجازی را درک نمی‌کنیم.

هراتیان با اشاره به اهمیت حجاب در تاریخ و ادیان مختلف بیان داشت: مسئله حجاب یک موضوع جهانی و همگانی است که پیامبران و ائمه معصوم(ع) ما این را مراعات می‌کردند.

وی افزود: در قرآن کریم، از حجاب انسان‌های نخستین که آدم و حوا هستند، این‏گونه خبر می‌دهد که آنها با استفاده از برگ درختان خود را می‌پوشاندند.

این کارشناس مسائل دینی اشاره کرد: همچنین قرآن کریم تاکید می‌کند که حجاب در آیین همه پیامبران مورد توجه قرار داشته و شریعت اسلام و شرایع آنها اختلافی ندارد و دین اسلام کامل‌ترین دین‌هاست.

هراتیان تاکید کرد: حجاب کرامت و منزلت انسانی زن را حفظ می‌کند و برای او آرامش درونی به ارمغان می‌آورد و از سقوط او جلوگیری می‌کند و مانع از متلاشی شدن کانون خانواده‌‌هاست.

وی گفت: چادر و حجاب نمی‌گذارد حریم خصوصی زنان در منظر عمومی قرار گیرد و مورد طمع و تهدید سودجویان باشد.

انتهای پیام/74006/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول