اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

برخی ادارات از ابلاغ دستورالعمل حجاب و عفاف مضایقه کرده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: برخی مسئولان استان از ابلاغ دستورالعمل کارگروه عفاف و حجاب به نهادهای متبوع خود نیز مضایقه کرده‌اند.

برخی ادارات از ابلاغ دستورالعمل حجاب و عفاف مضایقه کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد غفاری عصر امروز در جلسه کارگروه عفاف و حجاب استان که با هدف بررسی نتایج دور اول بازدید گروه‌های ارزیاب برگزار شد؛ برخورداری مدیران از تفکر دینی را محکم‌ترین ضمانت برای اجرای دستورالعمل طرح عفاف و حجاب دانست.

وی افزود: مدیر دینمدار به شخصی اطلاق می‌شود که احکام الهی از جمله عفاف و حجاب را در مورد خانواده خود اجرا و در مجموعه تحت تکفلش نیز اقامه کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: این در حالی است که برخی مسئولان استان از ابلاغ دستورالعمل کارگروه عفاف و حجاب به نهادهای متبوع خود نیز مضایقه کرده‌اند.

وی از دستورالعمل یاد شده به‌عنوان قانونی لازم‌الاجرا یاد کرد و گفت: بدیهی است مدیرانی که در اجرای وظایفشان ناتوان باشند باید جای خود را به افرادی شایسته‌تر بدهند.

غفاری با اشاره به نتایج حاصل از بازدیدهای میدانی گروه‌های ارزیاب اظهار داشت: میزان انجام تعهدات درج شده در دستورالعمل و نه وضعیت کنونی عفاف و حجاب در نهادهای زیرمجموعه ادارات‌کل استان، مبنای ارزیابی قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی افزود: کسب نمره خوب از سوی یک دستگاه الزاما به معنای رعایت عفاف و حجاب توسط نهادهای ذیل آن دستگاه نیست؛ بلکه به‌معنای انجام تلاش وافر برای بهبود وضعیت موجود است.

غفاری با اذعان به زمانبر بودن تحقق اهداف فعالیت‌های فرهنگی گفت: نمی‌توان انتظار داشت با تصویب و ابلاغ دستورالعمل عفاف و حجاب تمام مشکلات این حوزه به ‌یک‌باره برطرف شود.

وی از دبیرخانه کارگروه عفاف و حجاب خواست ظرف یک هفته آینده نتایج بازدید گروه‌های ارزیاب را جمع‌بندی و اعلام کنند.

غفاری ضمن تاکید بر لزوم تشویق دستگاه‌های فعال اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های کم کار ضمن دریافت تذکر کتبی موظف به حضور در دبیرخانه و ارائه پاسخ در قبال عملکردشان خواهند بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌رضوی در زمینه نتایج حاصل از ارزیابی‌های شهرستانی نیز گفت: طبق آخرین اطلاعات واصله به دبیرخانه، شهرستان‌های خواف، باخرز، فریمان، خوشاب و خلیل‌آباد فعال‌ترین شهرستان‌ها در عمل به وظایفشان در مقوله عفاف و حجاب هستند.

انتهای پیام/70001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول