اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی نکا:

130 بدحجاب در نکا تذکر گرفتند / 30 نفر به دادسرا معرفی شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی نکا با اشاره به اجرایی کردن امر به معروف گفت: در طول سال جاری به بیش از 130نفر از افراد بدحجاب تذکر و هشدار ارائه شد که حدود 30 مورد نیز به دادسرا معرفی شدند.

130 بدحجاب در نکا تذکر گرفتند / 30 نفر به دادسرا معرفی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نکا بعد از ظهر امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با حضور مسئولان و اعضای این جلسه برگزار شد.

فرمانده انتظامی نکا بعد از ظهر امروز در این نشست با اشاره به اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر توسط نیروی انتظامی در شهرستان اظهار کرد: در طول سال جاری به بیش از 130 نفر از افراد بدحجاب تذکر و هشدار ارائه شد که در حدود 30 مورد نیز به دادسرا معرفی شدند.

اسماعیل فتحی بیان داشت: برای نهادینه کردن این امر مهم آموزش در سطح مدارس و مساجد در دست اقدام است.

وی ادامه داد: شهرستان نکا از جمله شهرهای متدین استان است که با توجه به سنتی بودن بسیاری از منکرات در سطح شهرستان کمرنگ است و در برخی از موارد نیز که به صورت اتفاقی انجام می‌شود نیروی انتظامی با تمام توان در برخورد با منکرات وارد عمل می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی امام جمعه نکا نیز در این جلسه بیان داشت: تبلیغات حسینی در ادارات و خیابان‌ها باید انجام شود و این کمترین کار برای ادارات است که نباید نادیده گرفته شود.

وی اظهار داشت: برخی از ادارات در این رابطه ضعیف عمل کردند که به نوعی بهترین تنبیه آنان تشویق افراد و اداراتی است که کار خوب انجام دادند.

امام جمعه نکا ادامه داد: مجالس امام حسین (ع) باید در نهایت اهتمام و بالاترین کیفیت و کمیت برگزار شود.

لایینی یادآور شد: محرم و عاشورا از بارزترین معروف است و معروفی است که در درون خود هزاران معروف دارد.

وی اظهار کرد: حسینی‌ شدن جامعه یعنی اسلامی شدن جامعه و باید در این راستا برای ترویج فرهنگ حسینی تلاش شود.

امام جمعه نکا با تاکید بر تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و محلات خواستار نهادینه شدن این فریضه مهم الهی و اسلامی در کل جامعه شد.

محمدی‌لایینی در ادامه گفت: تغییر سبک زندگی از نظر رهبری از جمله مسائلی است که با توجه به شرایط فعلی جامعه و بروز چشم و هم‌چشمی باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا ادارات به صورت کارشناسانه وارد شده و پیشنهادات به این ستاد ارائه دهند.

فرماندار نکا نیز در سخنانی با بیان اینکه عدم دسته‌روی در صبح عاشورا در نکا فقدان بزرگی در شهرستان است، خاطر نشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا در صبح عاشورا برنامه و اجتماع بزرگ هیئت عزاداری در نکا انجام شود.

رضا آزادی‌کناری گفت: این اجتماع بزرگ را می‌توانیم در میدان امام حسین(ع) همچون شهرهای بزرگ کشورمان داشته باشیم و عزاداری باشکوه انجام دهیم.

وی ادامه داد: شهرستان نکا از جمله شهرهایی است که به دلیل اینکه قریب به اتفاق عزاداران از روستاهای هزارجریب و اطراف هستند صبح روز عاشورا به روستاهای خود رفته و در آنجا عزاداری می‌کند و به همین دلیل صبح روز عاشورا مراسمی در نکا نداریم و بعد از ظهر عاشورا برنامه عزاداری و دسته‌روی در نکا انجام می‌شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی این مسئله در صبح عاشورا نیز انجام شود.

انتهای پیام/86002/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول