اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

بی‌توجهی به حجاب سبب چالش اجتماعی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: عفاف و حجاب یک مسئله فردی نیست، بلکه موضوعی اجتماعی و فراگیر است که باید همگان بدان توجه داشته باشند.

بی‌توجهی به حجاب سبب چالش اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک صدیقه زمانی پیش از ظهر امروز در همایش سوگواری عاشورای حسینی که به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک با رویکرد عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار داشت: عدم رعایت عفاف و حجاب نه تنها مشکلاتی را برای خود فرد به وجود می‌آورد، بلکه اثرات بی‌توجهی به این مهم کل جامعه را درگیر کرده و مشکلاتی را برای همه افراد جامعه به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: سلب آرامش و امنیت در جامعه یکی از اثرات سوء بی‌توجهی به مقوله حجاب و عفاف است که این آسیب خود آسیب‌های بسیاری را به دنبال دارد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه توجه به حجاب نباید تنها معطوف به حجاب ظاهری باشد، خاطر نشان ساخت:  بدون شک هر چه عفت درونی و باطنی بیش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر می‌شود و می‌توان گفت حجاب ذهنی و عقیدتی  به منزله‎  سنگ بنای دیگر حجاب‎ها، از جمله حجاب و پوشش ظاهری است.

زمانی ادامه داد: ترویج بد‌‌حجابی و بی‌بند و باری از شگردهای اصلی دشمن برای مبارزه با نظام اسلامی است که بانوان ورزشکار با رعایت حجاب اسلامی نقش موثری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارند.

وی در ادامه یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که همه باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان اراک نیز گفت: اداره ورزش و جوانان اراک در راستای اهداف عالی ورزش در بعد اخلاقی، فرهنگی و رسیدن به کمال و افتخار برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه‌ای را اجرا کرده است.

عابد حقدادی افزود: این اداره در تلاش است با برنامه‌ریزی و با اهداف بلند مدت نسبت به برگزاری برنامه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اقدام کند.

در این  مراسم که با مداحی مداحان اهل بیت(ع) همراه بود شرکت کنندگان در غم شهادت امام حسین(ع) به سینه‌زنی پرداختند.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول