اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

مجاهدت امروز زنان ما حفظ حجاب و عفاف است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: رسالتی که امروز زنان ما در حفظ حجاب و عفاف و حریم ارزش‌های اسلامی بر دوش دارند کمتر از رسالت زنان کربلایی و عاشورایی نیست.

مجاهدت امروز زنان ما حفظ حجاب و عفاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی عصر امروز در همایش زینبیون که در شهر بیله‌سوار برگزار شد، اظهار داشت: اگر در دشت نینوا حضرت زینب (س) با الگوهای رفتاری همچون صبر، استقامت، گذشت، دلاوری و شجاعت کامل توانست در برابر یزیدیان روزگار بایستد امروز نیز زنان ما مصمم و با اراده در صحنه هستند تا با شیاطینی که دوست دارند زنان سرزمین ما حرمت‌شکن و عاصی در برابر اسارت‌ها باشند، مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) پرچمدار وفا به آرمان حسینی بود که اسباب بی‌آبرویی یزید و ستمکاران را در طول تاریخ فراهم آورد، تصریح کرد: زنان کربلایی ما نیز امروز در سنگر دفاع از اسلام و ارزش‌های آن زینبی‌وار تهدیدات دشمن را به فرصتی حقیقی تبدیل کردند تا این نظام از گزندها در امان باقی بماند.

قیاسی با اعلام اینکه در این عرصه زنان بسیجی اتحاد و همدلی را با بصیرت بی‌نظیر کربلایی در هم آمیختند، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم حقیقت بسیج را که در آن ایثار و گذشت متبلور است، تبیین کنیم در یک کلام می‌توان گفت که بسیج در تبعیت از ولایت و برخورداری از بصیرت عاشورایی نظیر ندارد.

امام جمعه بیله‌سوار در ادامه سخنان خود اضافه کرد: دشمنان ما امروز به صحنه آمدند تا حقانیت بسیج و ارزش‌های این انقلاب را زیر سؤال ببرند که حضور زنان و مردان بسیجی می‌تواند نقطه پایانی بر هجمه‌ها و فشارهای آنها باشد.

زینب (س) رسواگر یزید و فسادهای او بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در همایش زینبیون که در شهرستان نمین برگزار شد، حجت‌الاسلام رشید احمدیان از روحانیان برجسته این شهر با تبیین حقیقت و ارزشی زنان در جامعه اسلامی بیان کرد: زنان ما باید آن قدر به بلوغ فکری و بصیرت اندیشه‌ای رسیده باشند که به شایستگی بتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند.

وی با یادآوری اینکه زنان عاشورایی همراه با مردان توانستند از عظمت اسلام و حقانیت آن دفاع کنند، ادامه داد: امروز شایسته است جوانان و نوجوانان را به سمت فرهنگ و تفکر بسیجی سوق دهیم و آنها را تشویق بر حضور در پایگاه‌های بسیج کنیم.

احمدیان از نیروی جان بر کف بسیج به عنوان نیروی ارزشی مقابله‌کننده با تمام کج‌روی‌ها یاد کرد و گفت: زنان و مردان بسیجی ما در تبعیت از مولایشان ندای عزت‌طلبی سر می‌دهند و بر اضمحلال دشمنان اسلام پای می‌فشارند.

در همایش زینبیون شهرستان خلخال نیز مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال با اشاره به برجستگی‌های زنان عاشورایی این دیار افزود: حرمتی که امروز زنان ما در پاسداری از اسلام و حقیقت آن از خود بروز و ظهور می‌دهند حرمت پاک و برگرفته از فضیلتی است که هیچ‌وقت رنگ و بوی فراموشی به خود نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام علی عابدی تصریح کرد: در عرصه دینداری آنچه که یک ضرورت و اصل حقیقی است دفاع از ارزش‌ها و آموزه‌هایی است که به معنای واقعی متبلور شده است.

الگو گرفتن از آموزه‌های عاشورا رمز بقای ما است

سرپرست بنیاد تعاون سپاه حضرت عباس (ع) استان نیز در همایش بسیج دانشجویی در اردبیل اظهار داشت:‌ الگوگیری از آموزه‌های نهضت عاشورا عامل و اسباب بقای ما است که با تکیه بر آن می‌توانیم ارزش‌های خود را پاسداری کنیم.

اسفندیار هوشیار با یادآوری اینکه رزمندگان ما در جنگ هشت ساله با شعار هیهات من‌الذله بر ابرقدرت‌های جهانی در پشتیبانی از صدام پیروز شدند، خاطر نشان کرد: شجاعتی که فرزندان این دیار از خود نشان دادند شجاعت ماندگار در غلبه حق بر باطل بود.

وی از بسیج به عنوان استمرار حرکت انبیایی و کربلایی یاد کرد و ادامه داد:‌ آنچه که در بسیج مشاهده می‌کنیم نهایت اخلاص، ساده‌زیستی، دوری از تکبر و آکنده بودن به نور ایمان، معنویت و توکل است که شاید نظیر آن را در هیچ نقطه‌ای نمی‌توان یافت.

هوشیار ضرورت همبستگی، انسجام و وحدت بیشتر را خاطر نشان کرد و بیان داشت:‌ بسیجیان ما امروز زیباترین سروده‌های عشق، ایمان و حقیقت را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/62001/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول