اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مادر شهیدان شریف‌الحسینی

بی‌حجابی باعث تنزل جایگاه زن در جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: مادر شهیدان شریف‌الحسینی گفت: بی‌حجابی سبب تنزل ارزش، مقام و جایگاه زن در جامعه می‌شود.

بی‌حجابی باعث تنزل جایگاه زن در جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ربابه ایران دوست بعد از ظهر امروز در نخستین همایش بزرگ حریم عفاف که در تالار فرهنگیان شیراز برگزار شد، اظهار داشت: علائم حجاب و عفاف باید از ظاهر زنان هویدا باشد تا گرگ‌صفتان و اراذل و اوباش نتوانند نقشه‌های شوم خود را عملی کنند.

وی نقش خانواده در آموزش و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: آثاری که نوع تربیت والدین بر فرزند می‌گذارد آنقدر با اهمیت و تاثیرگذار بوده که آثار آن تا پایان عمر قابل مشاهده است.

مادر دو شهید و دو جانباز افزود: پوشش زن در اسلام این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه‌گری و خودنمایی نپردازد، که این امر می‌تواند در مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان نیز موثر باشد.

وی ابراز داشت: ریشه بیشتر گرفتاری‌های خانوادگی و اجتماعی و انحرافات دینی و اخلاقی را باید در مسئله حجاب و عفت و چگونگی رو‌به ‌و شدن با این مسئله جستجو کرد.

ایران دوست اضافه کرد: مشکل اساسی که امروزه نسل جوان با آن مواجه شده، چگونگی درک و فهم مسائل مذهبی و شناختن مرزهای دینی و اخلاقی است.

وی تصریح کرد: بی‌حجابی سبب تنزل ارزش، مقام و جایگاه زن در جامعه است و ترویج بی‌حجابی در جوامع اسلامی سبب می‌شود به زن مانند غرب به عنوان کالا و با چشم حقارت نگریسته شود.

مادر شهیدان شریف‌الحسینی اظهار کرد: آنچه امروزه دردمندان، عالمان، فرهنگیان و فرهیختگان جامعه را نگران کرده تغییر حجاب، پوشش زنان و ترویج بدحجابی و بی‌حجابی است که دشمنان دین در پی‌ آن هستند.

ایران دوست گفت: دشمنان جبهه جنگ را تغییر داده و از راه تهاجم فرهنگی و ترویج بی‌حجابی، بدحجابی، بی‌بندوباری و اشاعه فساد و فحشا و ارائه مدهای گوناگون مغزهای جوانان و نوجوانان و زنان و مردان را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: وظیفه ما این است که با هوشیاری کامل در مقابل این تهاجمات بایستیم و با الهام‌گرفتن از زندگی پیامبر اکرم(ص) و زهرای مرضیه و زینب کبری(س) از حریم عفت و حجاب خود پاسداری کنیم.

به گزارش فارس، نخستین همایش بزرگ حریم عفاف با حضور فرهنگیان استان فارس و با همکاری سپاه فجر و اداره کل آموزش و پرورش این استان در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/2448/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول