اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته بسیج و ایام سوگوای امام حسین (ع)

نمایشگاه «عفاف و حجاب» در الوند افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه «عفاف و حجاب» با موضوع حجاب و فرهنگ بسیجی و عاشورایی هم‌زمان با هفته بسیج و ایام سوگوای امام حسین (ع) در سالن کوثر شهر الوند افتتاح شد.

نمایشگاه «عفاف و حجاب» در الوند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، نمایشگاه «عفاف و حجاب» با موضوع حجاب و فرهنگ بسیجی و عاشورایی هم‌زمان با هفته بسیج و ایام سوگواری امام حسین (ع) در سالن کوثر شهر الوند واقع در ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان البرز با حضور داوود بهرامی فرمانده سپاه این شهرستان و حجت‌الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز افتتاح شد.

در این نمایشگاه سیر تاریخی حجاب از دوران مصر باستان، یونان، قرون 4 و 5 میلادی و نیز روند تاریخی حجاب در چین، ژاپن، ایتالیا و اسپانیا به نمایش گذاشته شده است که در تمام نقاط جهان و برهه‌های زمانی مختلف حجاب دیده می‌شود.

در یکی از تابلوهای این نمایشگاه آورده شده است که در زمان پیشرفت صنعت در اروپا، به بهانه اینکه آزادی حق بانوان نیز است، پوشش و حجاب بانوان یک امر آزاد تلقی شد.

همچنین سیر تحولی حجاب در کشورمان از ابتدای اسلام تاکنون آورده شده که تابلوهای نمایشگاه بیانگر این مطلب است که در دوران صفویان، افشاریان، زندیان و قاجاریان حجاب به صورت کاملا مشهود وجود داشته است.

در تابلویی دیگر؛ حجاب در دوره پهلوی چنین به تصویر کشیده شده است که به دلیل رفت و آمد بانوان غربی در کشور و ورود فرهنگ غربی سبب کم شدن حجاب و در نهایت کشف حجاب شده است.

همچنین در چند تابلوی دیگر حجاب از منظر بزرگان دینی، علمی و فلسفی جهان تعریف شده که در این میان همگی بر آن تأکید کرده و نزدیکان و مردم را به رعایت حجاب توصیه کرده‌اند.

تعاریف و ویژگی‌های حجاب، حیا و عفت در میان تابلوهای این نمایشگاه دیده می‌شود و بر حجاب عاشورایی تأکید فراوان شده است.

این نمایشگاه خاطرنشان می‌کند که حجاب مانعی برای زندگی نیست؛ بلکه موجب حفظ عزت انسان می‌شود و معنای آن ایثار است.

در گوشه‌ای دیگر از این نمایشگاه، با نوشته‌هایی در خصوص زندگی زناشویی؛ بر لزوم آراستگی شوهر اشاره شده است و نیز عوارض پوشش نامناسب، بدحجابی و استفاده از لباس بدن‌نما آورده شده است که یکی از آن‌ها مرض چش‌چرانی است.

در بخش دیگری از این نمایشگاه، مجموعه نکات مهم و کاربردی در خصوص حجاب، آراستگی و عفت و حیا به فروش می‌رسد که می‌تواند برای خانواده‌ها بسیار مفید باشد و چراغ هدایتی برای زندگی زناشویی آنان و فرزندانشان باشد.

انتهای پیام / 77007/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول