اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان زندان‌های قزوین:

حجاب نشانه‌ سلامت جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های قزوین عفاف و حجاب را مهم‌ترین نشانه‌ سلامت جامعه اسلامی دانست و بر ترویج آن در زندان‌ها تأکید کرد.

حجاب نشانه‌ سلامت جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندانهای قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب در جلسه کمیته حجاب و عفاف گفت: عفت و پاکدامنی ارتباط تنگاتنگی با امنیت اجتماعی دارد و به جنسیت خاصی محدود نمی‌شود.

وی افزود: ارزش‌ها و مفاهیم اخلاقی در جامعه با توسعه عفاف تحکیم می‌یابد و انسان را با خود‌سازی فردی و اجتماعی به کمال هدایت می‌کند.

فراست‌طلب معنا و مفهوم عفاف و حیا را بسیار فراتر و گسترده‌تر از پوشش و حجاب دانست و بیان داشت: عفاف نمودهای گوناگونی دارد و تعیین‌ کننده‌ترین نقش را در حفظ مسیر اعتدال انسانی ایفا می‌کند تا آدمی را به سعادت حقیقی خویش نایل گرداند.

مدیرکل زندان‌های قزوین تأکید کرد: در برنامه‌های تربیتی و اخلاقی زندانیان، شناساندن نشانه‌ها، عوارض و عوامل تقویت یا تضعیف کننده عفاف و حیا ضروری است.

این مسئول اضافه کرد: تقویت فضایل اخلاقی همچون حجاب و عفاف با شناسایی چهره‌هایی همانند پیامبران الهی، ائمه اطهار و انسان‌های شایسته تسهیل می‌‌شود.

فراست‌طلب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث‌های آموزشی به تصویر کشیدن ابعاد شخصیت‌های الهی اسلام همچون حضرت زهرا (س)، به عنوان بهترین اسوه برای مردان و زنان لازم است.

مدیرکل زندان‌های قزوین افزود: فلسفه زندگی سعادت‌مندانه در سراسر زندگی حضرت فاطمه (س) تبیین و ترسیم شده و ایشان بهترین راهنما برای کسانی است که می‌خواهند بهترین زندگی را در دنیا و آخرت داشته باشند و در مسیر خدایی شدن گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: در مکتب اسلام حجاب و عفاف به دور از تفکرات غربی، تمام ابعاد زندگی را تحت شعاع قرار داده و در یک ترسیم کلی عفت و پاکدامنی سرلوحه تعالی روح انسان می‌‌شود.  

فراست‌طلب تأکید کرد: حجاب و عفاف به عنوان فریضه و معروف شرعی یکی از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر است و در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی زندان‌ها به عنوان یک اصل گنجانده شده است.

انتهای پیام/2267/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول