اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان:

نگاه انقلابی میرزا کوچک به نسل جوان معرفی شود

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه گیلان گفت: رسانه‌ها و آموزش و پرورش باید نگاه آرمانی و انقلابی شخصیت‌هایی مانند میرزا کوچک را به نسل جوان معرفی کنند.

نگاه انقلابی میرزا کوچک به نسل جوان معرفی شود

حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی در 11 آذر، اظهار کرد: میرزا از الگوهای هویتی گیلان و ایران و حتی شیعیان و مسلمانان است.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک در دوران غربت با یاران و اسلحه محدود مقابل طاغوت زمان خود ایستاد، گفت: او با نیروی ایمان و باورهای دینی توانست نهضت جنگل را اداره کند و دو قدرت بزرگ خارجی زمان خود را با مشکلات زیادی مواجه کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی ‌فقیه در دانشگاه گیلان، میرزا کوچک را نمونه‌ای بسیار خوب از آزادی‌خواهی طبق هویت دینی و ملی نامید و ابراز کرد: این سردار جنگل الگویی بسیار مناسب برای استقلال‌خواهی و استکبارستیزی در جهان به ویژه در کشورهای اسلامی است.

مهدوی، با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی الگوی مناسبی برای نسل جوان ایران و همه کشورهای اسلامی است، افزود: نهضت جنگل  سرگذشت مردانی بود که تن به پریشانی سپردند اما تن به ذلت ندادند.

وی با بیان اینکه الگوی میرزا کوچک در برپایی قیام جنگل حضرت سیدالشهدا (ع) بود، گفت: میرزا کوچک خود در این باره می‌گوید که «ما در این مسیر به امام حسین (ع) تأسی کردیم و بر این اساس از قِلت جمعیت نمی‌ترسیم».

مهدوی میرزا کوچک را سبب افتخار گیلانی‌ها دانست و تصریح کرد: امروز برای رسیدن به قله‌های سعادت در دنیا و آخرت می‌توان از میرزا الگو گرفت و از فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها نترسید.

وی، با تصریح بر اینکه اکنون شاهد اقتدار نظام اسلامی در سراسر عالم هستیم، خاطرنشان کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران به برکت حضور حضرت امام خمینی (ره) عزت‌خواهی خود را با کمال شجاعت و با الگوگیری از قیام امام حسین (ع) پیگیری کردند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان، با بیان اینکه نباید صرفا میرزا کوچک را برای یک کنگره و یا یک روز مطرح کرد، افزود: باید حقیقت قیام و نهضت سردار جنگل را بهتر دید و به دیگران نشان داد.

وی به خیانت‌های عده‌ای ملی‌گرا در غیرواقعی جلوه دادن هویت انقلابی، عزت‌خواهی و استقلال‌طلبی میرزا کوچک در دوره‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در دوره‌ای که به افرادی مانند میرزا کوچک کم توجهی می‌شد برخی افراد غرب‌زده و همواره منفعل در برابر فرهنگ غرب به دنبال ترویج نگاهی نادرست از میرزا کوچک بودند.

مهدوی با تاکید بر اینکه کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک نباید تشریفاتی و برای عرض‌اندام سیاسی و اجتماعی باشد، یادآور شد: این کنگره باید واقعا تحلیلی، تاریخی و تاثیرگذار باشد.

وی خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها و آموزش و پرورش به شخصیت‌های بزرگی مانند میرزا کوچک جنگلی شد و اذعان کرد: اینگونه افراد را باید به زیباترین و با ظرایف نگاه آرمانی و انقلابی آنها به ویژه به نسل جوان ایران نشان داد و معرفی کرد تا میرزا کوچک بیش از این غریب نباشد.

انتهای پیام/2300/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول