اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار البرز:

قیام عاشورا الگوی عملی بسیج است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان البرز گفت: قیام عاشورا الگوی عملی بسیج است که بسیجیان باید از این قیام درس آزادگی بگیرند.

قیام عاشورا الگوی عملی بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین غلامرضا حسن‌پور شامگاه جمعه در شب تاسوعای حسینی در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج و تقارن آن با ایام عزای اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه روستای پیریوسفیان از توابع بخش مرکزی البرز برگزار شد، ضمن تسلیت این ایام، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) بر محور امر به معروف و نهی از منکر بنا نهاده شده است.

وی افزود: مداحان بایستی علاوه بر مطرح کردن مصیبت‌های تشنگی خاندان امام حسین (ع) به رشادت‌ها و رجزخوانی  حادثه عاشورا نیز بپردازند.

فرماندار شهرستان البرز با اشاره به الگوگیری بسیج از قیام عاشورا گفت: بسیج هرچه دارد از قیام عاشورا و امام حسین (ع) است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه در قیام عاشورا همه خصائص در اوج خود قرار داشت، تصریح کرد: در این قیام هیچ خصیصه‌ای را نمی توان یافت که در حد وسط خود قرار گرفته باشد، بلکه همه آنها در اوج خود قرار داشته ‌اند چه در بحث خوبی‌ها مثل محبت، ادب و احترام و چه در بحث ظلم و ستم.

وی ادامه داد: در قیام عاشورا ولایت‌پذیری، بصیرت و  شناخت موج می زند که این ویژگی ها را می‌توان در بسیج نیز یافت.

فرماندار شهرستان البرز ابراز کرد: بسیاری از نزدیکان امام حسین (ع) به خاطر عدم بصیرت نتوانستند در رکاب این بزرگوار در صحنه عاشورا حضور پیدا کنند.

حسن‌پور با اشاره به شاخصه‌های یک بسیجی نمونه خاطرنشان کرد: بسیجی نمونه همواره در صحنه‌هایی مانند ایستادگی در مقابل تحریم‌ها، ایستادگی در مقابل فتنه و در حمایت از مظلوم حضوری پررنگ دارد.

این مراسم به همت حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی الوند برگزار شد که در آن محمدتقی صفری بخشدار مرکزی شهرستان البرز نیز حضور داشت.

انتهای پیام/77001/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول