اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احیا 3/

دادستان ورامین: شخصا پیگیر پرونده‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر هستم

خبرگزاری فارس: دادستان شهرستان ورامین با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: شخصا پیگیر پرونده‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر هستم.

دادستان ورامین: شخصا پیگیر پرونده‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با آغاز دهه امر به معروف و اهمیت این فریضه مقدس بر آن شدیم گفت‌و‌گویی با سید محمدرضا حسینی دادستان شهرستان ورامین داشته باشیم که مطالب زیر ماحصل این گفت‌وگو است که در این ارتباط صورت گرفته است.

 

فارس: شما به عنوان معاون اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بفرمایید آیا عملکرد این ستاد را موفق می‌دانید؟

عملکرد ستاد تا حدودی موفق است، البته ضعف‌های فراوانی هم دارد، جلسات ستاد منسجم نیست، خیلی در موارد آموزشی ضعیف هستیم، اصلا تا به حال در ستاد روی موارد آموزشی کار نشده است، به هر حال افرادی که می‌خواهند امر به معروف و نهی از منکر کنند باید آموزش ببینند.

ضعف دیگر اینکه مصوبات پیگیری شود، گزارشاتی از نحوه اجرای مصوبات در هر جلسه داده شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد، تا به حال کم کار شده است.

 

فارس: بخش عمده‌ای از برخورد با منکرات و صدور احکام در مورد آنها به دستگاه قضایی باز می‌گردد عملکرد خود را در این زمینه چطور ارزیابی می‌کنید؟

نه این حرف صحیح نیست، بخش عمده کار با مسئولان و مردم است، برخورد ما برخورد کیفری است، یعنی زمانی که جرم واقع شود ما مسئولیت داریم برخورد کنیم، امر به معروف و نهی از منکر یعنی تشویق به انجام عمل صالح و نهی از منکرات و ارتکاب اعمال زشت، این بر عهده مردم است، آن هم فقط در حد تذکر لسانی، اگر تذکر دادند و کسی رعایت نکرد و جرم واقع شد آن زمان ما برخورد می‌کنیم.

 

فارس: مردم از رسیدگی به پرونده‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر گله‌مند هستند، نظر شما چیست؟

اصلا این گله‌ها را قبول ندارم، مسئول دفتر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خودم هستم، همه پرونده‌ها را به محض ورود به دستگاه قضایی شخصا پیگیری می‌کنم و در رسیدگی به تمام پرونده‌های این حوزه تسریع شده است.

 

فارس: انتظار شما از دیگر مسئولان و مردم در مقوله امر به معروف و نهی از منکر چیست؟

توقع بنده این است که همه پای کار باشند، همه به این مسئله مهم ورود کنند، آموزش‌های همگانی درستی انجام شود، خودمان هم مراقب خود باشیم، گمان نکنیم چون امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم نیاز به ارشاد نداریم، همه جوانب و مراتب امر به معروف رعایت شود، در مواردی که در جامعه پیش می‌آید به اتفاق همه دستگاه‌ها ورود کنند، نه اینکه در یک دستگاه کار انجام شود و دستگاه دیگر هیچ کاری نکند، از خودمان غافل نشویم، ابتدا خودمان را امر به معروف و نهی از منکر کنیم، خودسازی کنیم.

 

فارس: بسیاری از مردم نگرانی‌هایی در مورد اوضاع فرهنگی سالن‌های پذیرایی دارند، مصوبه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هم در زمینه سالن‌های پذیرایی روشن و واضح است، اقدامات شما در این زمینه چه بوده است؟

اگر مردم همه متحد شوند و زمانی که موسیقی‌های مطرب پخش می‌شود بروند و تذکر دهند و یا مجلس را ترک گویند اصلاح می‌شود، بروند بگویند آقا ما نمی‌خواهیم، اینطور باشد قطعا متوقف می‌شود.

باید یک بسته آماده شود و به سالن‌ها اعلام شود، این بسته‌ها معرفی شود، تابلویی هم در سالن‌ها نصب شود و اعلام کند که این موارد اخلاقی ممنوع است، مردم ما خوب هستند، گناه را نمی‌پسندند، باید مردم هم وارد شوند تذکر دهند و بخواهند.

اگر درست نشد و آن مسئول سالن رعایت نکرد آن وقت ما به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شویم و برخورد می‌کنیم. 

انتهای پیام/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول