اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

سیره‌شناسی رسول الله (ص) اصل جریان‌ساز امر به معروف است

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان گفت: سیره‌شناسی رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) اصل تحکیم‌بخشی و جریان‌ساز امر به معروف و نهی از منکر در تمام امور معیشتی فردی و اجتماعی است.

سیره‌شناسی رسول الله (ص) اصل جریان‌ساز امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسن رضانیا پیش از ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر زیباترین فریضه الهی است که باید از نشاط معنوی خودش برخوردار باشد، اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید از درون شخصیت فردی آغاز شود و سپس به هرم جمعیتی اجتماع تسری داده شود.

وی با بیان اینکه ما از محضر عالمان دین آموختیم که همه احکام مربوط به فرایض یک ریشه‌‌‌‌‌، اصل و اساس دارد، ابراز کرد: آن چه که از احکام ما استخراج می‌شود به ویژه امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از سیره رسول الله(ص) است.

فرماندار شهرستان تویسرکان در خصوص چرایی نارضایتی همه مردم در رده‌های مختلف مسئولیتی و حتی مقام معظم رهبری از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: این نگرانی نشان‌دهنده این است که ما هنوز رفتار عملی رسول‌الله(ص) و اهل بیت(ع) را درست نشناختیم و به صورت عمیق پیگیر این مهم نبودیم و بر همین اساس به مشکل برخورد می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در عصر کنونی باید سیره رسول‌الله(ص) و اهل بیت(ع) را با حضور در محضر بزرگان، استادان و کارشناسان متبحر در این حوزه بهتر و بیشتر یاد گرفته و آگاهانه و نظام‌مند بر پایه اصول و قواعد و قانون در راستای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گام برداریم.

رضانیا با بیان اینکه سیره‌شناسی رسول‌الله(ص) و اهل بیت(ع) اصل تحکیم‌بخشی و جریان‌ساز امر به معروف و نهی از منکر در تمام امور معیشتی فردی و اجتماعی است، تصریح کرد: بصیرت و شناخت درست ما از این سیره متعالی و غنی پایه و بنیان‌ساز اعمال ما می‌شود پس برای درک و دستیابی این مهم با نگاه تحلیل‌گر و موشکافی همه رخدادها سیره الهی بررسی و برای این مهم در چارچوب اولویت‌ها، برنامه‌ریزی منسجم و اصولی تدوین شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که سیره روش عملی بزرگان دین را بشناسیم در بحران‌ها با تشخیص درست و بهنگام عمل خواهیم کرد، گفت: واکاوی رفتار و عملکرد ائمه اطهار(ع) برخورد و حرکت ما را در هر برهه از زمان و مکان در چگونگی و چیستی اجرای امر به معروف و نهی از منکر هدایتگر خواهد بود.

فرماندار شهرستان تویسرکان افزود: عزاداری برای سیدالشهدا(ع) و انجام برنامه‌هایی نظیر سینه زدن‌ها، سیاه‌پوش شدن مردم و پای منبر رفتن‌ها که از معارف جامعه است همان سیره‌شناسی است که ما باید به خاطر این مهم شکرگزار خدا باشیم.

وی عالی‌‌‌ترین آمر معروف و ناهی از منکر را حضرت سیدالشهدا(ع) خواند و یادآور شد: اباعبدالله در حرکت به سوی کربلا فرمودند «من به دنبال سیره جدم رسول‌الله(ص) و علی‌بن ابیطالب(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر در جهاد و نبرد با دشمن حرکت می‌کنم».

رضانیا خاطرنشان کرد: امروز به لطف خداوند، برکت انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و شهدا فضا و بستر برای آشنایی بیشتر با سیره و روش اهل بیت(ع) فراهم است پس می‌طلبد که با همت و تلاش مضاعف خود را به این مهم در راستای جایگزینی معروفات با منکرات در جامعه تجهیز کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با طرح این سئوال که معروف و منکر اقتصادی ما کجاست؟، تأکید کرد: سطوح امر به معروف و نهی از منکر را نباید به برخی از پارامترها محدود کنیم چرا که مهمترین معروفات و منکرات در اجتماع امروز که باید به آن توجه ویژه شود و همه به آن گرفتار شدیم توجه به بحث اقتصادی کشور است.

فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه مسئله اصلی ما شناخت جایگاه معروف و منکر سیاسی است، تصریح کرد: ما تا چه اندازه به این موضوعات توجه می‌کنیم آیا با نگاه واقع‌بینانه به این عرصه‌ها ورود پیدا می‌کنیم و پیگیر پاسخ مناسب هستیم؟

رضانیا در پایان با تأکید بر اینکه باید با نگرش کارشناسانه و بینش کامل به معروفات و منکرات حرکت کنیم زیرا دشمن در هر لحظه در کمین برای بهره‌برداری از هر فرصت است، گفت: در آیین عزاداری اباعبدالله(ع) تلاش کنیم مراقبت ویژه‌ای داشته باشیم که افراط و تفریط نکنیم.

انتهای پیام/89010/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول