اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین روز از ماه محرم

50 بسیجی فعال امر به معروف در تویسرکان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در ششمین روز از ماه محرم در همایش امر به معروف و نهی از منکر 50 نفر بسیجی فعال آمر به معروف و ناهی از منکر در تویسرکان تقدیر و تجلیل شدند.

50 بسیجی فعال امر به معروف در تویسرکان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان پیش از ظهر ششمین روز از ماه محرم به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر با حضور بیات معاون ستاد امر به معروف ونهی از منکر همدان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده امام جمعه، حسن رضانیا فرماندار و جمعی از روحانیون و مسئولان از 50 بسیجی آمر به معروف و ناهی از منکر فعال شهرستان در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی در همایشی به همین منظور تقدیر و تجلیل شد.

در این همایش عسگر مجیدی در جمع فعالان امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه یکی از عناصری که جامعه امروز برای اشاعه امر به معروف ونهی از منکر به آن نیاز دارد تشکیل هیئت‌های مذهبی امر به معروف و نهی از منکر در پایگاه‌ها و مساجد است، افزود: ستاد امر به معرف ونهی از منکر شهرستان برنامه‌ای هدفمند را در راستای این مهم با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج در مساجد آغاز کرده است.

47 هیئت امر به معروف و نهی از منکر در تویسرکان فعال است

وی با اشاره به اینکه 47 هیئت از آغاز طرح تاکنون با آموزش‌های لازم در انجام امر به معروف و نهی از منکر فعالیت مستمر دارند، اظهار کرد: شاکله اصلی هیئت‌های مذکور با مدیریت امام جماعت مسجد و رئیس هیئت امنای مسجد و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج و سایر اعضای که به تشخیص این مجموعه می‌پیونند تشکیل می‌دهند.

فرمانده سپاه شهرستان تویسرکان، هیئت‌های مذهبی در محل مورد نظر امر به معروف و نهی از منکر برای نهادینه‌سازی این مهم در جامعه هفت گام را باید دنبال کنند، ابراز کرد: گام نخست شناسایی معروفات فراموش شده و منکرات رایج به منظور احیای ارزش‌ها و کاهش بزه‌، گام دوم تعیین اولویت‌ها، سومین گام ریشه‌یابی مسائل به منظور آگاهسازی و بنیان‌گذاری اصل درست در جامعه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گام چهارم این طرح تعیین مجریان تأثیر‌گذار و شیوه‌های اثرگذار، کاربردی و هدف‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: مجریان و مسئولان اجرای این برنامه ابتدا خود باید عامل باشند و این امر مستلزم تسلط مجری به نحوه و روش طرح مسئله و ارائه موضوع به صورت کارشناسانه برای تأثیرپذیری فرد مخاطب است و در این مرحله بیشترین استفاده از افراد با نفوذ و معتمد محله و یا روستا مدنطر است.

مجیدی گام پنجم را در توجیه افراد عضو که از سوی مسئولان هیئت امر به معروف ونهی از منکر انجام می‌گیرد، دانست و اضافه کرد: گام ششم بازگو کردن مناسبات طرح از سوی مجریان آموزش دیده و مرحله آخر دعوت و فراگیر کردن تذکر لسانی است.

وی از احیای 75 نفر از معتاد و حضور در پایگاه‌های مقاومت بسیج از سوی هیئت‌های مذهبی پایگاه‌ها و مساجد خبر داد و تصریح کرد: فعالان در این هیئت‌ها کارهای بسیار چشمگیر از جمله تشویق و ترغیب بازاریان برای حضور در نماز اول وقت در شهر و روستا، توجیه موتور‌سواران مزاحم و جذب آن‌ها به نماز جمعه، تبادل ارتباط برای مشارکت افراد خیر با هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر، بخشی کوچک از برنامه‌های انجام شده در این خصوص در شهرستان است.

هیئت‌های مذهبی قدرتمند‌ترین بستر احیای امر به معروف است

فرمانده سپاه شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر سبب پویایی و سلامت جامعه می‌شود،افزود: امروز یکی از وظایف مهم و اصلی آمران به معروف و ناهیان منکر آسیب‌شناسی این فریضه ارزشمند است.

مجیدی در پایان تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی یکی از قدرتمندترین و پرمخاطب‌ترین بسترها برای احیا و نهادینه‌کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در پیکره اجتماع امروز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 89010/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول