اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه علمیه قم:

امر به معروف و نهی از منکر از صفات باری تعالی است

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه علمیه قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر از صفات باری تعالی است و کمال انسان این است که این صفت را به خود بگیرد.

امر به معروف و نهی از منکر از صفات باری تعالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی‌ آ‌ل‌آقا ظهر امروز در تالار غدیر که با حضور برخی معاونت‌های ادارات و کارخانجات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یادآوری معروفات یکی از مسئولیت‌های شما است که باید یادآوری شود.

آل‌آقا تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از صفات باری تعالی است و کمال انسان این است که این صفت را به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه باید به اثرات مثبت امر به معروف و نهی از منکر توجه کرد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر را باید فرهنگ‌سازی کنیم تا عمق و حقایق آن پی ببریم.

این مدرس حوزه علمیه قم اظهار کرد: رمز ماندگاری قیام امام حسین و نهضت عاشورا همین فرهنگ‌سازی این قیام است.

وی افزود: نهضت عاشورا از مصادیق بارز حق و حق‌طلبی است که به مقتضای حقانیت آن در طول سال‌های بسیار ماندگار و پیروز مانده است.

آل‌آقا با بیان اینکه این عدل است که بر ظلم چیره می‌شود‌، خاطرنشان کرد: حق و جاودانگی آن یک اصل و رابطه ناگسستنی است که قطعاً پیروز و ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا حامل یک فکر و عقیده است و امام حسین(ع) با این جنگ می‌خواهد زمینه گسترش این عقیده و فکر را فراهم کند، اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) اگر چه به ظاهر با شکست مواجه شد، اما اگر به واقعیت مسئله توجه داشته باشیم، می‌توان فهمید که این رویارویی و مقابله در راستای احیای فکر اسلامی است که پیروز و ماندگار است.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین در جنگ علیه یزید توانست فکر دینی را در دنیا زنده کند، خاطرنشان کرد: با گذشت زمان ما شاهد قیام‌ها و انقلاب‌هایی هستیم که همواره از قیام عاشورا الگو گرفته است.

وی تصریح کرد: خاصیت حق‌طلبی از اسرار جاودانگی قیام امام حسین(ع) در عاشورا بود‌.

آل‌آقا با اشاره به محبوبیت امام حسین(ع) در بین مردم خاطرنشان کرد: ایمان و عمل صالح جاذبه و کشش عظیمی را در دل مردم ایجاد می‌کند که امام حسین و یارانش از آن برخوردار بودند.

اهل ایمان مورد توجه خدا هستند و محبت این افراد در دل اهل زمین منعکس خواهد شد.

وی افزود: ایمان و عمل صالح بازتابی به گستره عالم هستی دارد و شعاع محبوبیت آن تمام پهنه خاکی و آفرینش را فرا می‌گیرد و هیچ لذتی بالاتر از محبوبیت در آسمان‌ها و زمین نیست.

انتهای پیام/2700/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول