اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه همدان:

فراگیر نشدن امر به معروف عامل افزایش منکرات است

خبرگزاری فارس: مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه همدان یکی از رسالت‌های هیئت‌های امر به معروف را زیر پا گذاشتن خودخواهی‌های اجتماعی دانست و گفت: علت اینکه منکرات در جامعه افزایش یافته این است که امر به معروف فراگیر نشده است.

فراگیر نشدن امر به معروف عامل افزایش منکرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد عبدالله‌پور عصر امروز در همایش مشترک هیئت‌های امر به معروف و پایگاه‌های مقاومت شهرستان همدان اظهار کرد: رمز رسیدن به لذت و خواسته‌های انسانی داشتن روابط اجتماعی سالم است.

وی افزود: هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر و مساجد در راستای سالم کردن روابط اجتماعی حرکت کنند و برای ایجاد جامعه‌ای سالم باید از هیئت‌های مذهبی، نماز جماعت، مدارس و پایگاه‌های بسیج کار را شروع کرد.

مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه همدان با اشاره به نقش روضه در اجرای معروفات اظهار داشت: یکی از خصوصیات روضه و هیئت‌های مذهبی این است که معروفات ترک شده و بدعت‌هایی که دشمنان در دین تبلیغ می‌کنند را با مدیریت درست احیا و منکرات را در جامعه از بین می‌برد.

وی با اشاره به مدیریت هیئت‌های مذهبی و مساجد گفت: اگر مدیریت صحیحی در مساجد اعمال نشود مسجد آسیب می‌بیند و علت اختلاف مساجد با هیئت‌های مذهبی را در عدم مدیریت درست دانست.

عبدالله‌پور به جایگاه والای مسجد در اسلام اشاره کرد و افزود: در اسلام مسجد دانشگاه بود و استادان آن ائمه (ع) و دانشجویان آن همان دانشمندان مسلمان بودند.

وی ادامه داد: اگر ما مساجد و هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر الگو داشته باشیم آنها با عملکرد صحیح خود الگوی دیگر هیئت‌ها و مساجد می‌شوند.

مسئول تربیت آموزش سپاه ناحیه همدان یکی از رسالت‌های هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر را زیر پا گذاشتن خودخواهی‌های اجتماعی دانست و افزود: علت اینکه منکرات در جامعه افزایش یافته این است که امر به معروف و نهی از منکر فراگیر نشده است.

وی در ادامه یادآور شد: هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر از افراد آگاه و کاردان استفاده کنند و تفکر اشتباه برخوردهای سخت را از اذهان جامعه پاک کنند.

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه باید مدارس و مساجد در کنار هم فعالیت کنند، گفت: یک روز مساجد و مدارس را از هم جدا کردند و امروز حسینیه‌ها را از مسجد جدا کردند و این روند باید با ایجاد وحدت و انسجام اصلاح شود.

وی در پایان اظهار داشت: به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج دو راهکار حلقه‌های صالحین و هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر وحدت و انسجام احتماعی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/2499/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول