اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره تبلیغات اسلامی نهاوند:

امر به معروف مانع از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به درستی عملی شود از ناهنجاری‌های اجتماعی کاسته می‌شود.

امر به معروف مانع از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام حسین گروسی بعد از ظهر امروز در همایش پیروان ولایت در نهاوند اظهار کرد: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به درستی عملی شود از بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی کاسته می‌شود.

وی به ضرورت نهادینه کردن این دو فریضه الهی و مهم پرداخت و افزود: هر یک از افراد فراخور وظیفه‌ای که بر عهده دارند باید به بهترین نحو مطلوب نسبت به انجام و اجرای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند ادامه داد: یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مؤثر باشد استفاده از افراد موجه، صاحب‌ نام و معتمد است که نقش مهمی در اثرگذاری این فرایض الهی دارد.

وی تذکر لسانی را بهترین و مناسب‌ترین راه برای نهادینه کردن این فریضه دانست و افزود: برخورد ملایم و عطوفت‌آمیز با افراد در اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر تأثیر شایان توجهی دارد.

گروسی بهره‌گیری از فضای محرم به واسطه عشق و علاقه آحاد مردم به اباعبدالله (ع) در ترویج بسیاری از فرهنگ‌ها، آداب و سنن مثبت در جامعه را ضروری دانست و ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه استفاده کافی و وافی شود.

وی در پایان سخنانش خودسازی معنوی، اصلاح رفتارهای اجتماعی، تقویت بنیه ارتباطات اجتماعی را در بین آمران به معروف و ناهیان از منکر را ضروری خواند و ابراز کرد: کسی که مردم را به این فریضه‌ها ارشاد می‌کند باید خودش در همه موارد مورد اعتماد مردم باشد.

انتهای پیام/89016/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول