اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

دانش‌آموزان احیاگر امر به معروف و نهی از منکر باشند‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: دانش‌آموزان باید احیاگر امر به معروف و نهی از منکر باشند.

دانش‌آموزان احیاگر امر به معروف و نهی از منکر باشند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسین امین‌جعفری امروز در همایش «امر به معروف، نهی از منکر و امنیت اجتماعی» با اشاره به سخنانی از رسول گرامی اسلام(ص) در ارتباط با اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: امام حسین علیه‌السلام در ارتباط با فلسفه قیامشان گفتند که من برای اصلاح امت جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده‌ام.

وی گفت: اگر امام حسین علیه‌السلام در آن زمان و در صحرای کربلا ندای هل من ناصر ینصرنی سر دادند به معنای آن نیست که این ندا مربوط به آن دوران است هنوز هم ندای یاری‌طلبی امام حسین علیه‌السلام به گوش می‌رسد.

شهدای انقلاب پیروان نهضت امام حسین علیه‌السلام هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اذعان کرد: شهدای انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس پیروان نهضت امام حسین علیه‌السلام بودند، اگر ما هم بخواهیم ادامه‌دهنده راه این شهیدان باشیم باید امر به معروف و نهی از منکر را در زندگی خود تبیین کنیم.

امین‌جعفری اضافه کرد: یکی از مهمترین مباحث امر به معروف کردن خود انسان است، در این زمینه بسیاری از بزرگان پنج مرحله مشارطه، مراقبه، محاسبه، مخاطبه و مؤاخذه را مطرح کرده‌اند.

وی با اشاره به لازمه وجود امر به معروف و نهی از منکر در تمام برنامه‌های مسلمانان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر فقط مربوط به این دهه نیست، ما باید در تمام طول سال علاوه بر اینکه خود را از گناهان باز داشته و کارهای نیکو انجام می‌دهیم احیاگر امر به معروف و نهی از منکر نیز باشیم.

قم در بین 5 استان برتر کشور

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقداماتی که در زمینه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان قمی انجام شده است گفت: در زمینه رتبه علمی امسال استان قم توانست در بین پنج استان برتر کشور قرار گیرد.

امین‌جعفری با اشاره به اینکه این موفقیت مرهون تلاش‌ دانش‌آموزان است ابراز داشت: این رتبه در رشته‌های مختلف از رتبه سوم تا رتبه پنجم متفاوت است.

انتهای پیام/2258‌/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول