اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه همدان:

اجرای امر به معروف نیازمند عزم همه‌جانبه است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند همکاری همه مردم است.

اجرای امر به معروف نیازمند عزم همه‌جانبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا غلامی‌پاک عصر امروز در همایش هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر با حضور هیئت امنای مساجد، ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت 51 مسجد شهرستان همدان اظهار کرد: تقارن دهه امر به معروف و نهی از منکر با ماه محرم فرصت مغتنمی است تا در راستای احیای فریضه فراموش شده معروفات گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی افزود: از همه دستگاه‌های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر و مردم دعوت می‌کنم که ما را در احیای این فریضه کمک کنند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در پایان سخنان خود اظهار داشت: باید فرهنگ غلط برداشتن علامت و قمه‌زنی را از شعائر دینی و عزاداری‌ها حذف کنیم.

همچنین در این مراسم عضو شورای شهر همدان با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: انقلاب اسلامی ایران سه مرحله داشت که اول نابودی رژیم شاه بود و دوم کوتاه کردن دست آمریکا از ایران و در آخر پیروزی در جنگ تحمیلی که همه آنها از بین بردن منکرات بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت و شاه را که عامل بزرگترین منکرات بود ساقط کرد.

سعید بیات گفت: روحانیون، هیئت امنا، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های مقاومت بسیج اضلاع متعدد مسجد هستند و اگر جوانان و بسیجی‌ها نباشند ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

در ادامه همایش امام جماعت مسجد بلال منطقه نایب احمد همدان در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: 40 سال پیش در جامعه به راحتی امکان نداشت مجلس عزاداری امام حسین را برگزار کرد اما شخصیتی چون امام با نهضت خود جامعه را اصلاح کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی محسنی افزود: اگر امر به معروف نهی از منکر از جامعه برچیده شود بندگی انسان از بین می‌رود.

وی گفت: یکی از وظایف اصلی شخص آمر این است که امر به معروف نهی از منکر را بشناسد و با توجه به شرایط هر محله اقدام به اجرای فریضه معروفات کند.

مسئول هیئت امر به معروف و نهی از منکر مسجد بلال با اشاره به ناآگاهی برخی آمران از معروفات خاطرنشان کرد: اشتباهات و جهل در شناخت مسئله معروفات باعث دوری و فراری شدن برخی از افراد از دین و مسجد می‌شود.

وی ادامه داد: باید تخصص خود را در مورد مسائل دینی افزایش دهیم و پشت سر ائمه جماعات حرکت کنیم و اگر هیئت امنا پشتیبان امام جماعت باشند به مسجد آسیب نمی‌رسد.

محسنی در پایان با اشاره به سه وظیفه هیئت‌های امر به معروف تأکید کرد: هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر باید از منکرات محلات با توجه به شرایط هر محله شناخت کسب کنند، امر به معروف و نهی از منکر باید ایمان را افزایش دهد و در اجرای معروفات نباید به دنبال دریافت حقوق بود.  

انتهای پیام/2499/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول