اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیاء امر به معروف گلستان خبر داد

تشکیل شورای امر به معروف در 63 اتحادیه صنفی و خدماتی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در 63 اتحادیه صنفی و خدماتی خبر داد.

تشکیل شورای امر به معروف در 63 اتحادیه صنفی و خدماتی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‌مظفری عصر دوشنبه در گردهمایی اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‎های اجرایی استان که با محوریت «قانون‌مداری، وجدان کاری و سلامت اداری» برگزار شد اظهار داشت: ستاد احیای امر به معروف از سال 1372 به فرمان مقام معظم رهبری در کشور تاسیس شد و فعالیت گسترده این ستاد در استان سبب شده در حال حاضر 80 درصد ادارات گلستان به تشکیل این شورا اقدام کنند.

90 درصد کارخانجات گلستان دارای شورای امر به معروف است

وی تصریح کرد: 90 درصد کارخانجات استان گلستان دارای شورای امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فریضه بزرگ و دو فرع از فروع 10 گانه دین مبین اسلام محسوب می‎شود خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ویژه‎ای در قرآن کریم، سیره نظری و عملی پیامبر اکرم (ص) و دیگر اولیای دین دارد.

خواجه‎مظفری با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب سه‎گانه «قلبی، لسانی و یدی» است متذکر شد: خصوصیات آمر و ناهی این ستاد، نصیحت کردن با زبان خوش و تشویق و ترغیب آحاد جامعه برای به پا داشتن فریضتین است و بنا به تاکید مقام معظم رهبری در ستاد احیای کشور، وظیفه این ستاد اجرایی نیست.

وی از وجدان ‎کاری به عنوان اخلاق در کار یاد کرد و افزود: گرایش به انجام صحیح کار و وظایف شغلی بدون نظارت مستقیم در وجدان‎کاری مورد توجه است.

مدیران ما باید در وجدان‎کاری پیشگام باشند

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف گلستان خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم که کارکنان بدون کنترل و نظارت خارجی کار خود را به نحو احسن انجام دهند و این امر محقق نخواهد شد جز اینکه مدیر یا رئیس مربوطه پیشگام در این قضیه باشد.

خواجه‎مظفری در خصوص علایم ضعف وجدان‎کاری بیان داشت: کم کاری، اهمال کاری، نظارت‎خواهی، مسئولیت گریزی از جمله عوامل ضعف وجدان‎کاری است و نقطه مقابل آن پرکاری، انجام بهتر کار، کنترل درونی و مسئولیت‎پذیری از نشانه‎های وجدان کاری است.

انتهای پیام/2307/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول