اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌های نهاد کتابخانه های عمومی کشور خبر داد

راه‌اندازی 300 ایستگاه مطالعه در کشور

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از راه‌اندازی 300 ایستگاه مطالعه خبر داد.

راه‌اندازی 300 ایستگاه مطالعه در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید جواد سادات‌فاطمی عصر امروز در مراسم رونمایی از ایستگاه‌های مطالعه خراسان جنوبی اظهار کرد: 300 ایستگاه مطالعه در سطح کشور راه‌اندازی شده که در هر یک از این ایستگاه‌ها 450 جلد کتاب در قالب 15عنوان موجود است.

وی سرانه مطالعه به طور خاص برای کتاب را 18.5 دقیقه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سرانه مطالعه کتاب، مجلات، نشریات، روزنامه، سایت‌های اینترنتی، قرآن و ادعیه نیز در ایران 79 دقیقه است.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به اهداف راه‌اندازی ایستگاه های مطالعه اشاره کرد و افزود: دسترسی آسان به کتاب، تحقق فرمایشات رهبری و افزایش فرهنگ مطالعه در بین آحاد جامعه از اهم اهداف راه‌اندازی این ایستگاه‌ها محسوب می‌شود.

سادات‌فاطمی، افزایش زیرساخت‌های لازم، شبکه‌ای کردن کتابخانه‌ها، زیباسازی و فضاسازی کتابخانه‌ها، ارائه خدمات دیجیتال، راه‌اندازی شبکه کتابخوانی حرفه‌ای و برگزاری مسابقات کتابخوانی را از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 200 کتابخانه در سطح کشور به شبکه مدیریت کتابخانه‌های عمومی متصل شده‌اند.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: با این اقدام مراجعه‌کنندگان به هر یک از کتابخانه‌های متصل به شبکه امکان گرفتن اطلاعات از سایر کتابخانه‌های سطح کشور را دارند.

*کتابخانه‌های کشور بیش از 2 میلیون عضو دارند

سادات‌فاطمی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور را 2 میلیون و 500 هزار نفر دانست و اظهار کرد: این تعداد سه درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند که این رقم نسبت به مجموع جمعیت کشور اندک است.

وی از وجود 500 کتابخانه روستایی نیز در سطح کشور خبر داد و گفت: برای روستاهای دارای کمتر از یک‌هزار و 500 نفر جمعیت هم کتابخانه سیار پیش‌بینی شده است.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر ترویج فرهنگ مطالعه از سنین کودکی در جامعه تاکید کرد و افزود: مطالعه باید به عنوان متن کار در مهدها و دبستان‌ها در دستور کار قرار گیرد.

سادات‌فاطمی از فعالیت 900 انجمن کتابخانه‌های عمومی کشور با 8 هزار عضو در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در کتابخانه‌ها خبر داد.

انتهای پیام/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول