اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی:

سرانه مطالعه در خراسان جنوبی 67 دقیقه در روز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی سرانه مطالعه در سطح کشور را 77 دقیقه در روز عنوان کرد و گفت: در خراسان جنوبی این میزان 67 دقیقه است.

سرانه مطالعه در خراسان جنوبی 67 دقیقه در روز است

محمد قریب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: سرانه مطالعه در استان 10 دقیقه از کشور کمتر است که باید تلاش کنیم به میانگین کشوری نزدیک‌تر شویم.

وی ادامه داد: از سال 89 تاکنون در منابع رشد 40 درصدی، در تعداد اعضا رشد 79 درصدی، در زیربنا رشد 36 درصدی و در تعداد مراجعه کنندگان رشد 49 درصدی را در سطح استان داشته‌ایم.

*فعالیت 42 کتابخانه در حال حاضر در خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از فعالیت هفت باب کتابخانه در سطح استان در قبل از انقلاب با 975 متر زیربنا خبر داد و گفت: در حال حاضر 42 کتابخانه در سطح استان با 14 هزار و 815 مترمربع زیربنا فعالیت می‌کنند.

قریب از برپایی 28 پایگاه جمع‌آوری کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان خبر داد و افزود: 42 پایگاه ثابت نیز در کتابخانه‌های عمومی استان در این هفته کتاب‌های اهدایی مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

وی تعداد اعضای کتابخانه‌های استان را در حال حاضر 33 هزار و 193 نفر عنوان کرد و ادامه داد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39.66 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی به منابع موجود در کتابخانه‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر 441 هزار و 781 عنوان جلد در کتابخانه‌های استان موجود است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.

قریب زیربنای کتابخانه‌های استان را نیز 14 هزار و 815 متر مربع عنوان کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد فضای مطالعه‌ای استان افزایش داشته است.

وی یادآور شد: در نیمه نخست امسال 886 هزار و 422 نفر به کتابخانه‌‌های عمومی استان مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی از رشد 12 درصدی کتاب‌هایی که به امانت برده می‌شود، خبر داد و افزود: تا 30 مهرماه جاری 491 هزار و 265 جلد کتاب در سطح استان به امانت برده شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول