اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌ها و مجلس نهاد کتابخانه‌های عمومی:

سرانه فضای مطالعه در مازندران کافی نیست

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: سرانه فضای مطالعه در مازندران کافی نیست و این میزان باید افزایش یابد.

سرانه فضای مطالعه در مازندران کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سادات فاطمی صبح امروز با حضور در جلسه شورای اداری کارکنان اداره کل کتابخانه‌های مازندران، به علمای تراز اول کشور از مازندران اشاره کرد و گفت: استان مازندران به عنوان پایگاه شیعه از صدر اسلام مطرح بوده و پیشینه فرهنگی و تاریخی دارد، به همین علت نسبت به جاهای دیگر، توقع ما از استان مازندران زیادتر است.

سادات فاطمی استان مازندران را استانی عالم‌پرور دانست و ابراز داشت: رتبه خوب مازندران در بخش امانت و میزان مراجعین به کتابخانه‌ها نشان‌دهنده این است که رویکرد مردم رویکرد فرهنگی است و کتابخوانی در مردم ریشه دارد.

وی گفت: یکی از راه‌های بالابردن امنیت اجتماعی، توسعه کتابخانه‌ها و جایگاه‌های فرهنگی است چون همان طور که ورود و حضور اراذل و اوباش فضا را برای خانواده‌ها تنگ می‌کند به همان اندازه حضور آدم‌های فرهنگی فضا را برای اراذل و اوباش تنگ می‌کند.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه برای جمعیت متراکم مازندران 60 کتابخانه بسیار کم است، عنوان کرد: سرانه فضای مطالعاتی 1/13 متر برای این استان که از میانگین کشوری پایین‌تر است، نشان‌دهنده این است که در گذشته کار برای کتابخانه جدی گرفته نشده بود و این تکلیف را سنگین‌تر می‌کند و باید تلاش بیشتری در رابطه با این موضوع صورت بگیرد.

وی موضوع کتاب و کتابخوانی و کار در کتابخانه را کاری لذت‌بخش عنوان و تصریح کرد: موضوع کتاب، موضوعی بدون حاشیه است که هیچ کسی در مورد آن بحثی ندارد و همه به این امر کمک می‌کنند.

فاطمی ادامه داد: بعد از انقلاب کشور ما رشد بسیاری داشته ولی بازهم در برخی جهات رشد نداشتیم و ضعف در بعضی قسمت‌ها به این دلیل است که نگاه برنامه‌ریزی ما نگاه با توسعه متوازن نبود.

وی استانی شدن بودجه‌های هزینه‌ای را از جمله موضوعات در دست پیگیری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد و اذعان داشت: در صدد هستیم بودجه از حالت متمرکز درآمده و به صورت استانی درآید چرا که اگر بودجه هزینه‌ای استانی شود فضا برای پیگیری همکاران در گرفتن بودجه‌های بیشتر، مهیا خواهد شد.

انتهای ‌پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول