اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب

سامانه هوشمند RFID در کتابخانه‌های خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی همزمان با چهارمین روز از هفته کتاب سامانه هوشمند RFID در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی راه‌اندازی شد.

سامانه هوشمند RFID در کتابخانه‌های خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی عصر امروز در این مراسم اظهار کرد: این سامانه به منظور دریافت امانی کتاب در کتابخانه‌های عمومی با کمک رایانه در قالب نرم و سخت‌افزار طراحی شده است.

محمد قریب افزود: برای راه‌اندازی این سامانه 250 میلیون ریال اعتبار هزینه شده که این رقم تنها برای یک کتابخانه است و با کمک این سیستم اعضا ضمن آنکه به صورت رایانه‌ای به عضویت در می‌آیند، با کمک رایانه نیز کتاب به امانت می‌برند.

وی تصریح کرد: این سیستم علاوه بر آنکه در کاهش زمان ثبت و ضبط دریافت و ارجاع کتاب موثر است، سبب حذف امور تکراری اداری و کاهش ازدحام مراجعان نیز می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه 14 کتابخانه استان به نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور تحت وب تجهیز شده‌اند، گفت: با کمک این سیستم اعضای کتابخانه‌های عمومی قادر هستند کتاب مورد نیاز خود را از هر نقطه کشور و در فضای مجازی دریافت کنند.

قریب با تاکید بر عضویت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در کتابخانه‌ها، اظهار کرد: تمام کارکنان دولت باید دوره آموزشی مرتبط با کتاب و کتابخوانی را بگذرانند و سطح آگاهی و اطلاعات خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنج درصد جمعیت استان در کتابخانه‌ها عضو هستند و این در حالی است که سال گذشته این نرخ سه درصد بوده است.

*نرخ مطالعه در خراسان جنوبی پایین است

معاون توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: امروزه دانش مهم‌ترین ابزار قدرت بشریت است و در گذشته‌های دور زور بازو قدرت بشریت محسوب می‌شد.

محمدرضا گلرو افزود: امروزه شاخص‌های علم و دانش موجب برتری کشورها بر یکدیگر می‌شود و کشوری که تعداد مقالات بیشتری دارد بر کشوری که منابع مالی زیادی دارد برتری دارد.

وی از پایین بودن نرخ مطالعه در خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به فرهنگی بودن خراسان جنوبی این نرخ برازنده این استان نیست.

در پایان این مراسم از 27 نفر از کتابداران نمونه شهرستان بیرجند تجلیل شد.

انتهای پیام/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول