اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی:

کلنگ احداث 4 کتابخانه در خراسان‌جنوبی به زمین می‌خورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در هفته کتاب کلنگ احداث چهار کتابخانه عمومی در این استان به زمین می‌خورد.

کلنگ احداث 4 کتابخانه در خراسان‌جنوبی به زمین می‌خورد

محمد قریب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان درمیان، با بیان اینکه این چهار کتابخانه در شهرهای چاهداشی نهبندان، ارسک بشرویه، مهرشهر بیرجند و قهستان درمیان ساخته می‌شود، گفت: این کتابخانه‌ها با زیر بنای 480 متر مربع و اعتبار اولیه 105 میلیون تومان احداث می‌شود.

وی، با بیان اینکه کتابخانه عمومی قهستان به 70 میلیون اعتبار دیگر نیز نیازمند است، ‌یادآور شد: در حال حاضر ساختمان 14 کتابخانه عمومی در شهرستان‌های استان با میانگین پیشرفت فیزیکی 50 درصد اجرا می‌شود که تا کنون مبلغ یک‌ میلیارد و 350 میلیون تومان برای احداث آن‌ها هزینه شده و برای تکمیل به 2 میلیارد و 350 میلیون تومان دیگر نیازمند است.

این مسئول از افتتاح کتابخانه‌های عمومی قلعه‌زری شهرستان خوسف و بورنگ درمیان در دهه فجر سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر 42 کتابخانه فعال در استان با 450 هزار جلد کتاب و 33 هزار و 193 نفر عضو مشغول ارائه خدمات به هم استانی‌ها هستند که از این تعداد چهار کتابخانه در درمیان قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از افزایش 18 درصدی تعداد کتاب‌‌های کتابخانه‌های استان در سال جاری خبر داد و متذکر شد: نرخ سرانه مطالعه در خراسان جنوبی 69 دقیقه در سال است.

قریب در پایان از انتخاب رئیس اداره بشرویه به عنوان مسئول نمونه کشوری خبر داد و اذعان داشت: همچنین یکی از شهروندان این شهرستان نیز به عنوان کتابخوان نمونه کشور انتخاب شده است.

انتهای پیام/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول