اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

اختصاص 2 درصد بودجه فرهنگی کشور به احداث کتابخانه‌های روستایی

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در سال گذشته 2 درصد بودجه فرهنگی کشور برای احداث کتابخانه‌های روستایی اختصاص یافت.

اختصاص 2 درصد بودجه فرهنگی کشور به احداث کتابخانه‌های روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، سید محمدجواد سادات فاطمی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان اظهار داشت: در حال حاضر 540 کتابخانه عمومی نهادی روستایی در کشور در حال احداث است که هشت کتابخانه در خراسان‌جنوبی است.

وی افزود: با هدف تعمیم فعالیت‌های فرهنگی و تعمیق باورهای فرهنگی اسلامی در مناطق کمتر توسعه‌یافته روستایی، تأمین زیرساخت‌ها و توسعه و تجهیز فضاهای کتابخانه‌ای در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 42 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی با زیربنای 13 هزار 320 مترمربع در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

سادات فاطمی گفت: در سال گذشته اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 233 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های استان هزینه شد که نسبت به مدت مشابه سال 89 رشد دو درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه 398 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان با 27 هزار و 204 نفر عضو موجود است سرانه کتاب در استان را 62.5 به ازای هر 100 نفر اعلام کرد.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در سال گذشته و در راستای اجرای طرح کتاب من 2 هزار و 777 کتاب از سوی علاقه‌مندان به کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌جنوبی اهدا شد، گفت: هم‌اکنون 25 انجمن کتابخانه‌های عمومی با 196 عضو در سطح این استان فعالیت دارند.

سادات فاطمی سرانه مطالعه کتاب کشور را در سال گذشته 19.5 دقیقه اعلام کرد و افزود: همچنین در مجموع سرانه مطالعه کتاب و رسانه‌های مکتوب و مجازی در کشور 79 دقیقه در روز است.

وی گفت: ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه باید از سنین پایین، خانواده‌ها، مدارس آغاز شود و خواستار تعامل بیشتر مراکز آموزشی با کتابخانه‌های عمومی شد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول