اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماهانه صورت می‌گیرد

ارسال 99 نشریه برای کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از ارسال 99 نشریه در ماه برای کتابخانه‌های عمومی این استان خبرداد.

ارسال 99 نشریه برای کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند محمد قریب صبح امروز در جمع مسئولان کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: 15 تا 99 عنوان از این نشریه‌ها بر حسب درجه کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی برای آنها ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: این نشریه‌ها مانند کتاب‌ها به صورت امانت در اختیار مراجعان قرار گرفته و پس از آن آرشیو می‌شود که این موضوع سبب ایجاد یک آرشیو بسیار قوی از نشریات در کتابخانه‌های عمومی استان شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه نهاد عمومی کتابخانه‌ها آماده بررسی تقاضای نشریات جدید برای ارسال به کتابخانه‌ها است، گفت: این نشریات پس از بررسی محتوایی می‌توانند در کتابخانه‌های استان توزیع شوند.

قریب تصریح کرد: در بعضی از کتابخانه‌ها این نشریات به صورت قفسه‌ باز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

* درخواست بیش از 5 هزار  جلد کتاب از طریق طرح کتاب من

وی از درخواست 5 هزار و 127 جلد کتاب از طریق طرح «کتاب من» خبر داد و افزود: طرح کتاب من، طرحی است که از دو سال گذشته آغاز شده و هدف از اجرای آن تحویل کتاب‌های مورد نظر مراجعان آنها است که در کتابخانه‌ها وجود ندارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: پس از اجرایی شدن این طرح در استان از سال گذشته تاکنون مراجعان 5 هزار و 127 جلد کتاب از طریق این طرح درخواست کرده‌اند که تاکنون 2 هزار و 493 جلد کتاب برای مراجعان تهیه شده است.

قریب با اشاره به اینکه از طریق این طرح متقاضیان می‌توانند چهار تا هشت جلد کتاب را سفارش دهند، گفت: در این طرح متقاضیان دیپلم دو جلد کتاب، لیسانس دو جلد کتاب، فوق لیسانس و دکترا هشت جلد کتاب می‌توانند درخواست کنند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای درخواست کتاب از طریق این طرح باید به کتابخانه‌های عمومی سطح استان مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

* عضویت رایگان نابینایان و کم‌بینایان در کتابخانه کریم‌پور خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: همزمان با هفته کتاب، نابینایان و کم‌بینایان این استان به صورت رایگان می‌توانند در کتابخانه نابینایان و کم بینایان حسن کریم‌پور بیرجند عضو شوند.

قریب با بیان اینکه این کتابخانه در خیابان کاظمیه، کاظمیه 17 واقع شده است، ادامه داد: این کتابخانه در طول هفته کتاب به صورت رایگان  آماده ثبت‌نام از نابینایان و کم‌بینایان است.

وی افزود: این کتابخانه 4 هزار جلد کتاب گویا و 100 جلد کتاب بریل برای مطالعه نابینایان و کم‌بینایان استان دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، برجسته‌نگار، نرم‌افزارهای صوتی قرآن کریم و نهج‌البلاغه، شطرنج نابینایان و امکان تایپ برای نابینایان را از دیگر امکانات این کتابخانه برای نابینایان و کم‌بینایان استان عنوان کرد.

قریب با اشاره به اینکه این کتابخانه‌ به صورت روزانه آماده ارائه خدمات به نابینایان وکم‌بینایان استان است، گفت: این کتابخانه نیازمند معرفی بیشتر در میان قشر نابینا و کم‌بینای استان است.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول