اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌ها و مجلس نهاد کتابخانه‌های عمومی:

تقویت اینترنت کتابخانه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تقویت اینترنت کتابخانه‌ها و تبدیل آنها به یک پایگاه اینترنتی، فرهنگی و اجتماعی باید در سطح کتابخانه‌ها انجام شود.

تقویت اینترنت کتابخانه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، سید محمدجواد سادات‌ فاطمی صبح امروز در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرهای سربیشه و مود اظهار داشت: امروزه با برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی‌های مختلف باید فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی را به مجلس پیشنهاد داده و با جدیت این مهم را پیگیری می‌کنیم.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ترویج و تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین مردم به ویژه نسل جوان مهم و ارزشمند دانست.

سادات فاطمی تصریح کرد: سیاست نهاد کتابخانه‌های کشور، بردن کتاب در بین مردم است تا همه مردم به کتاب دسترسی داشته باشند چرا که دستیابی به بالاترین شاخص‌ها در صنعت، فناوری، تولید دانش و رفاه اجتماعی با ارتقای فرهنگ، بصیرت و دانایی میسر و محقق می‌شود.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: نگاه خاص و ویژه به این‌گونه مناطق محروم از اولویت‌های ما است.

سادات ‌فاطمی ادامه داد: در بحث کتاب و کتابخوانی ظرفیت‌هایی داریم که اگر جهت‌گیری خوب و از آن بهره‌وری درست انجام شود مشکلات در راستای ترویج و تبیین این فرهنگ کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی را به مجلس پیشنهاد دادیم و در حال پیگیری این امر هستیم، یادآور شد: تنوع در ارائه خدمات برای جذب جوانان به کتابخانه، تقویت اینترنت کتابخانه‌ها و تبدیل آنها به یک پایگاه اینترنتی، فرهنگی و اجتماعی باید در سطح کتابخانه‌ها انجام شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول