اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

زنجان قطب علمی، فرهنگی و مذهبی کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: استان زنجان قطب علمی، فرهنگی و مذهبی کشور محسوب می‌شود.

زنجان قطب علمی، فرهنگی و مذهبی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در دومین بازدید خود از فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان اظهار داشت: حوزه فرهنگ و هنر حوزه بسیار گسترده، ظریف، حساس، متنوع و جذابی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند هم‌پوشانی و هم‌افزایی سایر حوزه‌های دیگر را نیز در بر داشته باشد، خاطرنشان کرد: این حوزه تنها حوزه‌ای به شمار می‌رود که همه موضوعات در آن برنامه‌ریزی شده و جامعه نیز از آنها بهره‌مند می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند همه حوزه‌ها را تحت تاثیر عملکرد خود قرار دهد، اضافه کرد: وسعت و گستره هیچ حوزه‌ای در زمینه مباحث اجتماعی در حد حوزه فرهنگ و هنر نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از وسیع‌ترین و بزرگ‌ترین ظرفیت‌های اجتماعی در اختیار حوزه فرهنگ و هنر قرار دارد، تصریح کرد: نوع هدف‌گذاری در این حوزه دلیل بزرگی بر این ادعا محسوب می‌شود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر یکی از بهترین حوزه‌های اثرگذار در سطح جامعه به شمار می‌رود، یادآور شد: اقبال، استقبال و اعتماد مردم و خانواده‌ها نیز به این حوزه بیشتر از سایر حوزه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به حوزه فرهنگ و هنر، بار سنگین مسئولیتی را بر دوش مسئولان این حوزه قرار داده است، ادامه داد: بهترین انسان‌ها در این حوزه تربیت یافته و تحویل جامعه می‌شوند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر شیوه تربیت و آموزش حوزه فرهنگ و هنر صحیح نباشد، خروجی این آموزش‌ها مشکلاتی را در جامعه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در این شرایط به جای اینکه هنر در خدمت مردم باشد در مسیر دیگری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر، حوزه بسیار حساسی است که ماندگاری تاثیرات آن در جامعه مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولیت این حوزه بسیار سنگین بوده و وظیفه بسیار ظریفی دارد.

رئوفی‌نژاد با تاکید بر اینکه آثار حوزه فرهنگ و هنر برای جامعه سازنده است، تصریح کرد: از این نظر این حوزه برای جامعه سرنوشت‌ساز است.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر پس از انقلاب اسلامی با یک رویکرد دینی، ارزشی و انقلابی کار خود را آغاز کرده است، ادامه داد: فعالیت‌های این حوزه در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل قیاس با دوران قبل از انقلاب نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه رویکرد حوزه فرهنگ و هنر بعد از انقلاب اسلامی با رویکرد این حوزه در دوران قبل از انقلاب متفاوت است، یادآور شد: رویکرد امروز حوزه فرهنگ و هنر، دین‌گرایی و رعایت اصول دینی است.

وی ادامه داد: رویکرد فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های حوزه فرهنگ و هنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک رویکرد دینی، ارزشی و انقلابی بوده است.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه استان زنجان از نظر اقدامات فرهنگی با سایر استان‌ها متفاوت است، خاطرنشان کرد: تفاوت فرهنگی، زیرساختی و پیشینه غنی استان زنجان، این استان را به قطب فرهنگی، علمی و مذهبی در کشور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه کار و فعالیت‌های فرهنگی در استان زنجان متفاوت‌تر از سایر استان‌ها است، افزود: استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و قطب فرهنگی، مراجع، علما، شعرا و فضلای به‌نام است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه استان زنجان نقش تعیین‌کننده‌ای در ترویج فرهنگ شیعه داشته است، ادامه داد: خدمات بسیار ارزنده‌ای نیز در این زمینه در استان زنجان انجام شده است.

وی اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌هایی که در استان زنجان است، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در استان نیز هدفمند می‌شود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه استان زنجان در اجرای برخی از فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور الگو است، ادامه داد: اگر ظرفیت و زیرساخت‌های زیادی ایجاد شود، خروجی اقدامات نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه خلاء‌هایی در زمینه فرهنگ و هنر در استان زنجان مشاهده شده است، تصریح کرد: پروژه پردیس فرهنگیان در استان به دلیل نبود اعتبارات عملیاتی نشده است.

استاندار زنجان در زمینه فرهنگسرای بانوان با بیان اینکه این فرهنگسرا در دست احداث است، اضافه کرد: این فرهنگسرا در تیر ماه سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/73006/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول