اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

45 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها ساماندهی شده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: با اصلاح آیین‌نامه سال اول متوسطه تاکنون 45 درصد از دانش‌آموزان در هنرستان‌ها ساماندهی شده‌اند.

45 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها ساماندهی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم سحرخیز در دیدار با استاندار کرمان ضمن تأکید بر اهمیت توسعه رشته فنی و حرفه‌ای هنرستان‌ها اظهار داشت: سال گذشته با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه فنی و حرفه‌ای و تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در این رشته‌ها یک‌هزار و 200 هنرستان به هنرستان‌های کشور اضافه شده است.

وی افزود: برای تجهیز این هنرستا‌ن‌ها 31 میلیارد بودجه پیش‌بینی شده است که استان کرمان با توجه به ظرفیت‌هایی که در بخش معدن و کشاورزی دارد به طور ویژه دیده می‌شود.

سحرخیز تصریح کرد: تا پایان برنامه پنج ساله دوم قرار بود با توجه به برگه هدایت تحصیلی 50 درصد از دانش‌آموزان به سمت مدارس فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند که با اصلاح آیین‌نامه سال اول متوسطه تاکنون 45 درصد از دانش‌آموزان در هنرستان‌ها ساماندهی شدند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در بحث مدارس فنی و حرفه‌ای و کار دانش، درخواست مجوز جذب نیروی مهندس در هنرستان‌ها را از دولت کرده‌ایم که امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

وی به ارائه گزارش بازدید خود از نحوه اجرای طرح هوشمندسازی در مدارس استان و اجرای طرح‌های آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: در استان کرمان با همت آموزش و پرورش این طرح‌ها به خوبی اجرا شده و معلمان و دانش‌آموزان با روحیه بالا و بانشاط از این طرح‌ها استقبال کرده‌اند.

* بازدید سحرخیز از هنرستان نمونه دولتی ماهان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاون آموزش متوسطه اداره کل از روند هوشمندسازی کلاس‌های دبیرستان نمونه دولتی شهر ماهان و روند اجرای طرح‌های آموزش و پرورش بازدید به عمل آورد.

ابراهیم سحرخیز با حضور در خوابگاه‌ها و کلاس‌های هوشمند این مدرسه از نزدیک در جریان اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گرفته و ضمن تقدیر از زحمات مدیر و کادر این دبیرستان برای هوشمندسازی مابقی کلاس‌های این مدرسه قول پرداخت 20 میلیون تومان را داد.

وی افزود: هوشمندسازی مدارس و اجرای طرح‌های آموزش و پرورش در مدارس بازدید شده در حد عالی بوده است.

* بازدید سحرخیز از خوابگاه چهارقلوها

در بازدید معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از دبیرستان نمونه دولتی شهر ماهان کرمان که به اتفاق مدیرکل آموزش و پرورش و معاونان اداره کل انجام شد با خواهران چهارقلوی یمین‌نعمت‌اللهی که در این دبیرستان مشغول تحصیل هستند، دیدار کرد.

ابراهیم سحرخیز ضمن گفت‌وگوی صمیمانه با دانش‌آموزان از همت و پشتکار این خواهران چهارقلو تقدیر کردند و قول اهدای جوایزی از سوی مقام عالی وزارت را به آنها دادند.

دانش‌آموزان چهارقلوی این مدرسه خواهران فائقه، فاطمه، حسنیه و نعیمه یمین‌نعمت‌اللهی محصل سال دوم تجربی هستند که تصمیم گرفتند در آینده با همت و پشتکاری که دارند در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول