اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی:

هنرمندان با کمبود سالن تئاتر در آذربایجان‌غربی روبه‌رو هستند

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی گفت: هنرمندان با مشکل نبود سالن تئاتر استاندارد رو‌به‌رو هستند که امیدواریم برای رفع این معضل چاره‌اندیشی شود.

هنرمندان با کمبود سالن تئاتر در آذربایجان‌غربی روبه‌رو هستند

فردین میلانی‌صدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: چنانچه فضای مورد نیاز برای علاقه‌مندان رشته هنری تامین شود و حداقل‌ترین استانداردهای علمی در این محیط لحاظ شود گروه‌های تئاتر، نمایش‌های بهتری اجرا کرده و در جذب مخاطبان موفق می‌شوند.

وی که به عنوان نایب رئیس انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان نیز در حال خدمت به این قشر است، ادامه داد: هم‌اکنون از سالن تئاتر کانون جوانان بسیج و یکی از اداره‌های شهرستان ارومیه برای تمرین و اجرا استفاده می‌شود ولی این انتظار وجود دارد با همکاری نهادهای فرهنگی و ذی‌صلاح در راستای تامین سالن مورد نیاز اهتمام شود.

دبیر جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این جشنواره 23 و 24 آبان ماه برپا می‌شود، گفت: در روز نخست چهار نمایش‌نامه و در روز دوم نیز دو نمایش‌نامه در حضور اقشار مختلف مردم و افراد هنردوست به معرض نمایش گذاشته می‌شود، با توجه به اینکه گروه‌های تئاتر را کارگردان‌های صاحب‌نام استان هدایت کرده‌اند، این جشنواره از سطح کیفی بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هنرمندان گاهی از فرم و بعضی مواقع از محتوا غفلت می‌کنند و یکی از این مقوله‌ها را به حاشیه می‌رانند، ادامه داد: برای اینکه تئاتر در انتقال مفاهیم و پیام‌ها موفق شود باید تعادل را بین فرم و محتوا ایجاد کرد لیکن هنرمندان در جشنواره سال جاری به این مبحث توجه حداکثری داشته‌اند ولی می‌طلبد بیشتر از این به مسئله فوق پرداخته شود.

دبیر جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جشنواره تئاتر هنرمندان بسیج از فردا کار خود را به مدت دو روز آغاز می‌کند، ادامه داد: 52 نمایشنامه به دبیرخانه ارسال شده است که از بین آنها 22 اثر انتخاب شد که از این تعداد هم در طول دو روز شش نمایش به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

میلانی با اظهار به اینکه بازبینی آثار بر عهده افراد متخصص و واجدالشرایط گذاشته شده بود، خاطرنشان کرد: در اعمال نظر و تصمیم‌گیری آنها هیچ‌گونه دخالتی صورت نگرفت بنابراین به نظر آنها در ارتباط با انتخاب نمایش‌نامه‌ها احترام گذاشته شد.

وی با بیان اینکه ساعت 19 مورخ 24 آبان ماه آئین اختتامیه برپا می‌شود، اظهار داشت: قبل از برپایی مراسم اختتامیه، جلسات نقد و بررسی با حضور کارشناسان برگزار می‌شود تا به مباحثی در ارتباط با مخاطب‌شناسی پرداخته شود چرا که در جذب مخاطب نه‌تنها در استان بلکه کل کشور مشکلات جدی وجود دارد.

دبیر جشنواره تئاتر بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی در تشریح تقویم اجرای نمایش‌ها بیان داشت: صبح سه‌شنبه نمایش الماسی برای بریدن به کارگردانی محمد ثابت، بوی پیراهن هزار یوسف به کارگرانی جعفر وهاب‌پور، خاک بکر به کارگردانی رضا خروجیان، اگر باران ببارد به کارگردانی سوسن مشاریان، خوک به کارگردانی هوشنگ بابایی، شبیه شیدا به کارگردانی بهنام حقیقی به روی صحنه می‌روند که انتظار می‌رود نظر مثبت مخاطبان جلب شود.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول