اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی خراسا‌ن‌رضوی:

27 اثر صنایع دستی هنرمندان خراسا‌ن‌رضوی راهی داوری یونسکو شدند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان‌رضوی از راهیابی 27 اثر صنایع دستی هنرمندان خراسان رضوی به داوری یوسنکو خبر داد.

27 اثر صنایع دستی هنرمندان خراسا‌ن‌رضوی راهی داوری یونسکو شدند

سید جواد موسوی بعدازظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مراسم داوری آثار صنایع دستی بین‌المللی یونسکو از امروز تا ابتدای آذرماه سال جاری در هتل لاله تهران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم 27 اثر هنرمندان خراسان‌رضوی نیز توسط داوران بین‌المللی یونسکو داوری می‎شود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان خراسان‌رضوی در ادامه به موضوع سنگ‌های قیمتی در این استان اشاره و تصریح کرد: خراسان‌رضوی دارای معادن غنی از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است بر همین اساس به‌منظور ایجاد اشتغال و آموزش، مراکز آموزشی در این زمینه دائر شده است.

این مسئول افزود: استان خراسان‌رضوی دارای معادن غنی و سرشار از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است، برهمین اساس ما بر آن شدیم تا به منظور ایجاد اشتغال و فرآوری سنگ‌ها به آموزش تراش سنگ قیمتی و نیمه‌قیمتی در استان پرداخته و مراکز آموزشی متعددی را دائر کردیم.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان‌رضوی ادامه داد: آموزش لازمه اشتغال در حوزه فعالیت در سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است.

موسوی با بیان اینکه از ابتدای سال 91 تاکنون هزار و 600 علاقمند به فراگیری رشته‌های صنایع دستی در 15 رشته صنایع دستی تحت آموزش‌های رایگان این اداره‌کل قرار گرفتند، متذکر شد: این افراد که شامل هزار و 396 نفر زن و 195 نفر مرد بوده‌اند در رشته‌هایی همچون ابریشم‌بافی، تذهیب، تراش سنگ‌های قیمتی، گلیم‌بافی، فرش‌بافی و نواربافی تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/70017/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول