اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امضای تفاهمنامه میان ادارات ارشاد و کار مهریز

واحدهای صنعتی مهریز به کتابخانه مجهز می‌شوند

خبرگزاری فارس: به منظور مجهز شدن واحدهای صنعتی مهریز به کتابخانه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفاهمنامه همکاری امضا می‌کنند.

واحدهای صنعتی مهریز به کتابخانه مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، همزمان با هفته کتاب، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز در بازدید از واحدهای صنعتی این شهرستان ضمن اهدای کتاب به کارگران، در پیشنهادی به مدیران این واحدها خواستار احداث کتابخانه برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی شدند.

این پیشنهاد با استقبال مدیران واحدهای صنعتی مهریز مواجه شدند و قرار شد تفاهمنامه‌ای برای اجرای این کار امضا شود.

کارخانجات و واحدهای تولیدی شهرستان مهریز در صورت تامین مکانی مجزا و مورد تایید اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز، با مساعدت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب‌هایی به صورت رایگان از نهاد کتابخانه‌های عمومی دریافت خواهند کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز در این بازدید با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی وظیفه همگانی است، اظهار داشت: خوشبختانه در نظام اسلامی ایران زمینه‌های لازم برای مطالعه افراد و رسیدن به این هدف متعالی فراهم است به همین دلیل راهکارهای افزایش سرانه مطالعه مفید و نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باید به صورت کارشناسی بررسی و ارائه شود.

سید حسین سالاری راه‌اندازی کتابخانه در واحدهای صنعتی برای ترویج کتاب‌خوانی را موثر دانست و یادآور شد: جمعیت بیش از 2 هزار نفری کارگران مهریز که در 72 واحد صنعتی فعال این شهرستان مشغول به کار هستند، می‌توانند نقشی مهم را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز نیز آمادگی خود را برای راه‌اندازی کتابخانه‌هایی در واحدهای صنعتی مهریز اعلام کرد و با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در مورد ترویج فرهنگ مطالعه گفت: دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتابخوانی باید رفع شود و برای تحقق این امر باید با برداشتن گام‌های موثری، مردم را به طرف کتاب و کتابخوانی ترغیب کرد.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول