اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته کتاب در بویین زهرا صورت می‌گیرد

گشایش نمایشگاه‌های کتاب در مدارس بویین زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس ا‌داره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا از گشایش نمایشگاه‌های متعدد کتاب در مدارس این شهرستان خبر داد.

گشایش نمایشگاه‌های کتاب در مدارس بویین زهرا

علی بالایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با بیان اینکه نیاز مبرم جامع به مقوله کتاب بسیار حیاتی بوده و لازم است مورد توجه و نگاه عمیق‌تری قرار گیرد، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و به‌کارگیری ابزار رسانه برای رساندن این مقصود به شهروندان جزو اصولی است که انجام آن مورد تأکید فراوان قرار دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا افزود: تأکید ویژه مقام معظم رهبری بر اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی امروز وظایف مسئولان و متولیان امر را دو چندان کرده است به گونه‌ای که همه باید در راه تحقق این فرهنگ به صورت شبانه‌روزی تلاش و همچنین همت کنند.

وی با بیان اینکه با تعامل و هم‌اندیشی بیشتر مسئولان می‌توانیم گام‌های مؤثرتری در راستای امر مهم کتاب و ترویج آن برداریم، تصریح کرد: گسترش فرهنگ کتاب و اشاعه هرچه بیشتر مسئله نخبه‌پروری در این حوزه جزو سیاست‌های مهم و حساس نهاد کتابخانه‌ها قرار دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه طرح تعمیر و نیز تجهیز مخزن کتابخانه عمومی شهید مدنی شهر دانسفهان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: در این مرکز بیش از 10 هزار عنوان کتاب وجود دارد که متأسفانه به علت حجم اندک مخزن امکان نگهداری تمام کتاب‌ها در مخزن وجود ندارد و به همین دلیل طرح توسعه مخزن این کتابخانه در برنامه جاری قرار دارد.

بالایی با اشاره به گشایش نمادین یک نمایشگاه عرضه مستقیم کتاب در دبستان دخترانه خدیجه کبری (س) بخش مرکزی این شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان ویژه‌برنامه‌های متنوعی در مدارس هم‌زمان با هفته کتاب در نظر گرفته شده است که افتتاح نمایشگاه‌های متعدد کتاب از جمله این ویژه‌برنامه‌ها است.

وی افزود: تمام مدارس بخش مرکزی این شهرستان در هفته کتاب شاهد برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های عرضه کتاب هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست سال جاری نیز چند مرحله مسابقه کتاب‌خوانی به صورت کتبی و مجازی توسط نهاد‌ کتابخانه‌های این شهرستان برای شهروندان برگزار شد.

انتهای پیام/77005/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول