اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب

کتابداران اردبیل تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی کتابداران،‌ کتابخوانان و فعالان عرصه کتابخوانی در اردبیل تجلیل شدند.

کتابداران اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که به مناسبت بیستمین دوره هفته کتاب در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، از کتابداران نمونه، نویسندگان، پژوهشگران، مولفان، مسن‌ترین و خردسال‌ترین کتابخوان، رسانه‌های فعال در حوزه نشر کتاب، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و... با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در این مراسم وضعیت کتابخوانی در استان را به مراتب بهتر از سال‌های گذشته اعلام کرد و ابراز داشت: از رسانه‌ها می‌خواهیم آمارهای غلطی که از سوی برخی‌ها ارائه می‌شود را منتشر نکنند چرا که اکنون در مقایسه با سال‌های گذشته سرانه مطالعه افزایش چشمگیری داشته است.

صادق فرهمندامین سرانه مطالعه ایرانیان در مطالعه غیر‌درسی را 18 دقیقه و 30 ثانیه و این رقم را برای اردبیل 14 دقیقه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعه مجلات و نشریات، مقالات، تکه‌های مختلف ادبی، مطالعه در فضای مجازی و اینترنت، قرآن و ادعیه و غیره اگر جمع‌بندی شود سرانه مطالعه ایرانیان 79 دقیقه است که این رقم توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی انتشار یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از وجود 700 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان خبر داد و یادآور شد: تعداد اعضای کتابخانه‌ها از 31 هزار نفر درسال‌های اخیر به 78 هزار نفر رسیده که این میزان عدد قابل توجهی است.

فرهمندامین تعداد امانات کتاب را نیز 778 هزار جلد اعلام کرد و گفت: نفر مراجع ما به کتابخانه‌ها 370 هزار نفر به یک میلیون و 483 هزار نفر مرجع، تعداد کتابخانه‌ها از 45 باب به 66 باب و میزان زیر‌بنای کتابخانه‌ها از 15 هزار متر‌مربع به بالغ بر 28 هزار متر‌مربع ارتقا یافته است.

احداث کتابخانه‌ها متمرکز در روستاهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از در دست اجرا بودن 15 پروژه کتابخانه‌ای در اردبیل خبر داد و بیان داشت: 11 پروژه روستایی هم اکنون در حال ساخت است که بر همین اساس تمرکز کتابخانه‌سازی و احداث کتابخانه بیشتر در روستاها مشاهده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: چهار پروژه کتابخانه مرکزی نیز در نمین، پارس‌آباد، بیله‌سوار و خلخال در حال اجراست که با ساخت این کتابخانه‌ها زیر‌بنای کتابخانه‌های عمومی استان به 28 هزار متر‌مربع خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم همچنین از پنج کتاب و دو اثر موسیقیایی محصول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل رونمایی شد.

«تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل»، «خواب روی پوکه‌های داغ»، «حضرت باران»، «شوق وصال»، «پرنیان عشق» کتاب‌هایی بودند که امروز همزمان با بیستمین دوره هفته کتاب در اردبیل رونمایی شد.

انتهای پیام/62005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول