اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان دیلم:

سرانه مطالعه کتاب در دیلم پایین است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دیلم گفت: سرانه مطالعه کتاب در شهرستان گناوه پایین بوده و تا رسیدن به میزان تعیین شده فاصله زیادی دارد.

سرانه مطالعه کتاب در دیلم پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیلم ماشاءالله احمدی ظهر امروز در آیین گشایش نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در دیلم اظهار داشت: پایین بودن سرانه مطالعه یک مشکل جدی است و باید با تدبیر، ارائه و اجرای راهکارهای اساسی در این زمینه اقدامی جدی کنیم.

وی تاکید کرد: افزایش سرانه مطالعه نیازمند فرهنگ‎سازی و اجرای برنامه‎های متناسب در شهرستان است.

فرماندار شهرستان دیلم گفت: کتاب میراث گران‏بهایی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده است و ما باید در حفظ آن کوشا باشیم و فرزندانمان را با فرهنگ کتابخوانی و مطالعه آشنا کنیم.

مسئول انجمن کتابخانه‎های عمومی دیلم افزود: متاسفانه سرانه مطالعه کتاب با حد متعارف آن در سطح شهرستان فاصله دارد و امیدواریم با دایر کردن نمایشگاه‎های کتاب این فاصله را از بین ببریم و کتاب را به عنوان یک هدیه در سبد خانواده‎ها جا بیندازیم.

این مسئول اضافه کرد: ایجاد و توسعه فضاهای لازم و مناسب یکی از راهکارهای ترغیب اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به کتابخوانی است.

احمدی خاطر نشان کرد: همچنین باید کتاب‎های مورد نیاز را در دسترس مردم قرار دهیم ضمن اینکه از به روزرسانی کتابخانه‎ها نیز نباید غافل شویم. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم نیز در حاشیه گشایش این نمایشگاه فرهنگی گفت: نمایشگاه کتاب دیلم با بیش از 7 هزار عنوان و دو هزار جلد کتاب در زمینه‎های مذهبی، علمی، داستان، تاریخی، روانشناسی، کودک و... و فروش محصولات فرهنگی برگزار شده است.

محمدحسین زندویان اذعان داشت: این نمایشگاه با همکاری انتشارات ظهور قم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برپا شده است.

وی متذکر شد: در این نمایشگاه تمام کتاب‎ها با 10 الی 20 درصد تخفیف در اختیار علاقه‎مندان قرار خواهد گرفت و تا 10 آذر ماه نیز دایر است.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول