اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:

سرانه کتاب در ملایر برای هر نفر کمتر از یک جلد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان سرانه کتاب برای هر شهروند ملایری را کمتر از یک جلد عنوان کرد.

سرانه کتاب در ملایر برای هر نفر کمتر از یک جلد است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، ارشاد استعدادی ظهر امروز در مراسم جشن کتاب در ملایر اظهار داشت: جایگاه، عزت و رسالت کتاب و کتابخوانی در یک هفته نمی‌گنجد و ظلم است اگر بخواهیم به این مقوله در یک هفته بسنده کنیم.

وی یکی از دغدغه‌های مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی کشور را تحقق توسعه در کشور برشمرد و گفت: آنچه در چشم‌انداز 1404 برای کشور ما تدوین شده، پرچمداری جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد است که در این زمینه در حال حاضر کشورمان در سرانه مطالعه مفید در منطقه رتبه نخست را دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: این در حالی است که تا چند سال گذشته ترکیه از کشورمان جلوتر بود اما با زحمات کشیده شده توسط مسئولان در حال حاضر کشور ایران برتر است.

وی با اشاره به اینکه در چشم‌انداز 1404 باید به ازای هر نفر چهار جلد کتاب داشته باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان ملایر به ازای هر نفر کمتر از یک جلد کتاب در کتابخانه‌ها موجود است.

استعدادی ابراز کرد: باید به ازای هر فرد، هشت متر فضای کتابخانه‌ای باشد که این رقم نیز در ملایر کمتر از دو متر است و در برنامه پنجم توسعه این رقم باید به چهار متر برسد.

وی احداث کتابخانه مرکزی را در ملایر یکی از اقدامات مهم برشمرد و گفت: با احداث این کتابخانه شاخص زیربنا به ازای هر صد نفر افزایش می‌یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان ابراز داشت: هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد و امروزه اندیشمندان و صاحب‌نظران نیز به این نتیجه رسیده‌اند که فضاهای مجازی نمی‌تواند به اندازه پختگی یک کتاب مؤثر باشد.

وی به منزلت کتابداران در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: کلید تخصص کتاب و کتابخوانی در دست کتابداران است و کتابداران به منزله یک معلم، در برابر اعضای کتابخانه‌ها و کتاب‌های موجود مسئولیت داشته و دلسوزانه در کتابخانه‌ها فعالیت دارند.

استعدادی در ادامه گفت: شهرستان ملایر با داشتن ظرفیت‌های بالا و داشتن بیشترین کتابخانه‌های استان از شهرستان‌های موفق در بحث کتابخوانی است و مؤلفان و ناشران خوبی که در این شهرستان وجود دارد باید حمایت شوند.

در ادامه سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر نیز گفت: این شهرستان دارای 16 کتابخانه عمومی در شهر ملایر و شهرهای دیگر و روستاها است که در این کتابخانه‌ها 115 هزار عنوان کتاب با 130 هزار جلد موجود است.

سید مهدی آخشیک اظهار داشت: بیش از 8 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی ملایر عضو هستند و باید با تشویق مردم به فرهنگ کتابخوانی اعضای بیشتری را در کتابخانه‌های عمومی شهرستان جذب کنیم.

در ادامه از ناشران، کتابداران، اعضای فعال کتابخانه‌ها و اعضای کمیته مطالعه مفید نیز با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از جدیدترین کتاب غلامرضا بکتاش، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان ملایر با عنوان «کلاغ میله میله» به عنوان بیستمین اثر این نویسنده و شاعر ملایری رونمایی شد.

در این مراسم فرماندار ملایر و شهردار ملایر به ترتیب به عنوان فرماندار برتر و شهردار برتر حامی کتاب از سوی کتابخانه‌های عمومی استان انتخاب شدند.

انتهای پیام/89013/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول