اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل ارشاد یزد صورت گرفت

بزرگداشت موسس و واقف کتابخانه وزیری

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌محمد وزیری، موسس و واقف کتابخانه وزیری به همراه آستان قدس رضوی و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

بزرگداشت موسس و واقف کتابخانه وزیری

به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی ، بهرام عبدالحسینی با اشاره به خدمات ارزنده علمی و فرهنگی وزیری و ارادت وی به اهل‌بیت اظهار کرد: به ‌زودی توسط اداره فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد و با همکاری کتابخانه وزیری این استان، کنگره بزرگداشت این استاد فرزانه با حضور مسئولان و چهره‌های علمی، فرهنگی و ادبی برگزار می‌شود. 

وی افزود: مرحوم وزیری در طول حیات پربرکت خود خدمات شایانی به جامعه علمی و فرهنگی کشور و همچنین توسعه و نشر فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) کرده و همین ویژگی‌ها ضرورت معرفی و شناسایی هرچه بیشتر این عالم ربانی به جامعه را بیش از پیش اجتناب‌ناپذیر کرده است.

عبدالحسینی ادامه داد: مرحوم وزیری به جهت ارادت خاصی که به حضرت رضا (ع) داشت، کتابخانه‌ای که حاصل یک عمر تلاش وی بود را در سال 1348 با 22 هزار جلد کتاب خطی، چاپ سنگی و چاپی وقف آستان قدس رضوی کرد.

وی با اشاره به طرح توسعه این کتابخانه خاطرنشان کرد: طرح توسعه این کتابخانه نیز به همت آستان قدس رضوی اجرا و در سال 1388 در سه طبقه و با زیربنای 6 هزار و 300 مترمربع با امکانات و تجهیزات کامل به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تاکید کرد: کتابخانه و موزه وزیری یزد درحال حاضر با بیش از 20 هزار عضو دارای 4467 نسخه کتاب خطی، 5 هزار نسخه کتاب چاپ سنگی، بیش از 200 هزار نسخه کتاب چاپی، 10 هزار نسخه نشریه علمی و فرهنگی و در مجموع این آثار موزه‌ای و اسناد نفیس تاریخی مجموعه بزرگ فرهنگی را به مکانی علمی و تحقیقاتی تبدیل کرده است.

وی یادآور شد: کتابخانه وزیری به‌عنوان «باقیات الصالحات» مرحوم علی‌محمد وزیری علاوه بر پایگاهی علمی و تحقیقاتی برای پژوهشگران، میزبان انجمن ادبی این شهرستان نیز است که سال‌هاست هر هفته با حضور ادیبان و شاعران سرشناس یزد در این کتابخانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول