اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش همدان:

تعداد کتابخانه‌های مدارس مجهز به سیستم رایانه‌ای همدان کم است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تعداد محدودی از کتابخانه‌های مدارس به سیستم رایانه‌ای مجهز هستند.

تعداد کتابخانه‌های مدارس مجهز به سیستم رایانه‌ای همدان کم است

حسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص وضعیت کتابخانه‌های مدارس استان همدان اظهار داشت: همه مدارس استان دارای کتابخانه ‌هستند اما این کتابخانه‌ها به صورت مستقل و غیر مستقل فعال هستند.

وی با اشاره به مستقل و غیر مستقل بودن کتابخانه‌ها بیان داشت: کتابخانه‌های غیر مستقل به این صورت است که کتابخانه به دلیل مشترک بودن با دفتر مدیر مدرسه یا دفتر آموزشی، به صورت مستقل نیست.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: در مدارس استان همدان 2 هزار و 800 کتابخانه وجود دارد که از این تعداد 800 کتابخانه مستقل و یک هزار و 500 کتابخانه غیر مستقل هستند.

وی یادآور شد: هر ساله به مناسبت هفته کتاب تعدادی از دانش‌آموزان به صورت رایگان در کتابخانه‌های استان ثبت‌نام می‌کردند که امسال این اتفاق نیفتاده و تاکنون برای ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان در کتابخانه‌های خارج از مدرسه اداره ارشاد به آموزش و پرورش اعلام نکرده است.

مظاهری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر فرسوده بودن کتاب‌های کتابخانه‌های مدارس خاطرنشان کرد: این مسئله تنها با فعالیت ما امکان‌پذیر نیست چرا که هر کاری نیازمند اعتبارات مالی است و تا زمانی که اعتبارات مستقیم به ما اعلام نشود دست ما برای خرید کتاب جدید باز نیست.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در سال جاری یک هزار کارتن کتاب خریداری و به مدارس استان تحویل داده شده که مدیران این کتاب‌ها را در قالب نمایشگاه برای دانش‌آموزان به فروش می‌گذارند و کتاب‌‌های باقیمانده را مدیر مدرسه از سرانه پرورشی مدارس خریداری و در کتابخانه‌ها قرار می‌دهد.

وی در خصوص سرانه مطالعه دانش‌آموزان در استان همدان افزود: سرانه مطالعه دانش‌آموزی در استان همدان 5.8 ساعت است.

مظاهری در پایان سخنانش گفت: تعداد محدودی از کتابخانه‌های مدارس استان همدان به سیستم رایانه‌ای مجهز هستند و این ناشی از کمبود اعتبارات در این بخش است.

انتهای پیام/89007/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول